Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / České dráhy letos převezmou 22 Vectronů

České dráhy letos převezmou 22 Vectronů

10.3.2024 – autor: PETR SLONEK

České dráhy na přelomu ledna a února od leasingové společnosti RSL převzaly další čtyři lokomotivy Siemens Vectron. Jedná se o první stroje z letošní dodávky. Park hnacích vozidel se v roce 2024 rozšíří o dalších 22 nových strojů. Na konci roku tak bude dopravce mít celkem 61 lokomotiv Siemens.

České dráhy letos převezmou 22 Vectronů

Od prosince 2025 je také plánovaná dodávka 50 moderních interoperabilních lokomotiv Siemens Vectron pro rychlost 230 km/h, které budou přímo v majetku Českých drah. 
„Letos budeme pokračovat v obnově lokomotiv pořízením nejmodernějších interoperabilních strojů Siemens Vectron prostřednictvím leasingu. Do konce roku jimi nahradíme starší lokomotivy bez ETCS na tratích, kde bude provoz pod dohledem nového zabezpečovacího zařízení od 1. ledna 2025 povinný. Zároveň zajistíme našim strojvedoucím lepší pracovní podmínky na nových lokomotivách splňujících náročné požadavky evropských norem TSI a cestující určitě ocení výkonnost nových lokomotiv, které tak snáze dosáhnou maximální rychlost a v případě potřeby mohou také lépe zkracovat případná zdržení na trase,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Dopravce má v současné době Vectrony nasazeny na 34 turnusových dnech. Denně ujedou více než 32 tisíc kilometrů. „Jezdí s vlaky od Flensburgu na německo-dánských hranicích až po Budapešť, do Varšavy i do Žiliny. Jak během roku dorazí další lokomotivy, budeme je nejprve využívat v rámci celé Skupiny ČD na různé výkony včetně nákladní dopravy, a pak jimi začneme postupně nahrazovat už 46 let staré stroje řady 151 na spojích z Prahy do Bohumína a Žiliny. Nejpozději od prosincové změny jízdního řádu nahradí také lokomotivy 380 na spojích do Budapešti,“ vyjmenoval letošní nasazení Vectronů člen představenstva ČD a náměstek pro osobní dopravu Jiří Ješeta. 

Konec lokomotivní řady 151
U starších lokomotiv řady 151 se počítá s jejich úplným odstavením z provozu. V současnosti jich mají České dráhy celkem 12 a nasazují je z depa v Bohumíně do devíti turnusových dní. Řada 380 se s jízdním řádem 2025 přesune na jiné tratě bez výhradního provozu s ETCS. Půjde především o vlaky na linkách Praha – České Budějovice – Linec. Fanoušci tak mají poslední sezonu, kdy mohou zachytit lokomotivy řady 151 v čele expresů na 3. koridoru a stejně tak lokomotivy řady 380 na 1. koridoru. V rámci modernizace vozidlového parku ČD půjde o vyřazení další celé řady starších vozidel z provozu.  
Lokomotivy Siemens Vectron ČD nasazují na vlaky Berliner z Prahy do Flensburgu, Kielu, Hamburku a Berlína, Canopus do Lipska, Metropolitan do Budapešti, na spojích Západní expres, Krušnohor a Slovácký expres z Prahy přes Plzeň do Chebu, z Chebu do Ústí nad Labem, z Ústí nad Labem do Prahy, z Prahy do Starého Města u Uh. Hradiště a na vlaku Báthory Budapešť – Břeclav – Bohumín – Varšava. Jezdí i v čele některých vlaků Praha – Ostrava – Žilina a Bohumín – Varšava. Maximální rychlost je 200 km/h. Mohou jezdit na tratích v Německu, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a Rakousku. Jsou vybaveny zabezpečovacím systémem ETCS a radiokomunikací GSM-R. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - TelematikaSpráva železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika

3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »

Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letosŠlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos

28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově… »

Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí

23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika