Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD zvažují povinné zavedení místenek u komerčních spojů. Zajistí větší pohodlí

ČD zvažují povinné zavedení místenek u komerčních spojů. Zajistí větší pohodlí

13.12.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Za tři čtvrtletí letošního roku národní dopravce přepravil 133,7 milionu osob. Příklon cestujících k železnici, který trvá již několik let, tak pokračoval i ve třetím čtvrtletí.

ČD zvažují povinné zavedení místenek u komerčních spojů. Zajistí větší pohodlí

Téměř dvouprocentní meziroční zvýšení počtu zákazníků pak České dráhy zaznamenaly v září, kdy začaly platit nové státní slevy pro děti, studenty a seniory nad 65 let. Například jen v září využilo služeb vlaků národního dopravce přes 15,5 milionu lidí. „Kvůli rostoucímu počtu cestujících se potýkáme s přeplňováním některých vlaků, a to zejména v přepravních špičkách týdne, kterými jsou zejména pátek, neděle a pondělí. Od zavedení státních slev od září tohoto roku jsme již několikrát provedli trvalé posílení řazení a rozšířili nabízenou kapacitu,“ uvedl Michal Štěpán, náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.

Národní dopravce, s ohledem na provozní možnosti a dostupnost vozů, nejvytíženější spoje průběžně posiluje. Mnohdy ani to však nestačí. „Trvale vyhodnocujeme frekvenci u všech vlaků osobní dopravy a upravujeme řazení. U komerčních vlaků zvažujeme zavedení povinné rezervace, a tedy garance místa k sezení pro každého cestujícího. U vlaků provozovaných na základě objednávky v rámci dopravní obslužnosti je tato možnost objednatelem vyloučena, tam přichází na řadu variantní řazení souprav,“ vysvětlil Štěpán.

Zavedení povinné rezervace však ČD zvažují v komerčním úseku linky Ex1, tedy z Prahy do Ostravy a Opavy. Tady, na rozdíl od konkurence, národní dopravce vlaky provozuje bez této povinnosti, vyjma spojů SuperCity  a vybraných vlaků kategorie IC. „Jistě by zavedení místenek vedlo ke zvýšení kvality poskytovaných služeb na této lince, nicméně znamená to i vedlejší efekty s dopady do ostatních linek provozovaných v souběžných úsecích s linkou Ex1, které musíme v rámci analýzy pečlivě posoudit,“ doplnil Petr Vondráček, úřadující šéf odboru dálkové dopravy ČD. „Bez ohledu na naše výsledné rozhodnutí doporučujeme všem cestujícím využívajícím nejen linku Ex1, aby možnost rezervace místa využívali. Kromě toho, že při nákupu vnitrostátní jízdenky na e-shopu Českých drah je rezervace zdarma, zajistí místenka cestujícím vyšší pohodlí.“ ČD také mohou přesněji vyhodnocovat poptávku po jednotlivých vlacích a posilové vozy přidávat tam, kde jsou potřeba.


Průměrné hodnocení (10 hlasů): 3.7

Další články této rubriky

Béček zbývá už jen stovkaBéček zbývá už jen stovka

24.4.2025 - Díky pokračující modernizaci vozidlového parku ČD z tuzemských kolejí pomalu mizí nejstarší vozy, které jsou postupně nahrazovány novými jednotkami. Týká se to i vagonů 2. třídy původně s koženkovými sedadly, nyní nesoucí… »

Na Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotkyNa Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotky

20.4.2025 - Nové moderní jednotky RegioPanter se na Moravě rychle zabydlely. České dráhy v Olomouckém kraji nyní provozují tři desítky těchto souprav, dalších pět jezdí od konce loňského roku ve Zlínském kraji. Díky jejich nasazení se ve… »

Regionální dopravu plně ovládly PanteryRegionální dopravu plně ovládly Pantery

16.4.2025 - Podoba regionální dopravy na hlavních elektrizovaných tratích doznala významných změn. Z provozu postupně zmizely staré jednotky a dosluhující soupravy klasických vozů a lokomotiv. Nahradily je elektrické jednotky RegioPanter, jejichž… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika