Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD zprovoznily nové Moravie, končí většina Honeckerů a Plecháče

ČD zprovoznily nové Moravie, končí většina Honeckerů a Plecháče

5.7.2023 – autor: PETR SLONEK

Díky mimořádnému nasazení zaměstnanců Českých drah se podařilo zprovoznit elektrické jednotky Moravia zakoupené Jihomoravským krajem u společnosti Škoda Group. Technici výrobce spolu s pracovníky ČD dolaďovali dodané jednotky, podíleli se na předávání vlaků i na technicko-bezpečnostních zkouškách. Jihomoravský kraj má nyní k dispozici všech 37 jednotek.

ČD zprovoznily nové Moravie, končí většina Honeckerů a Plecháče

Na linkách S2 a S3 tak končí éra východoněmeckých osobních vozů řady Bdmtee přezdívaných Honeckery a elektrických lokomotiv řady 242 Plecháčů. Na všech spojích už pojedou pouze Moravie. „Musím poděkovat našim technikům, kteří týdny pracovali, aby jednotky vykonaly zkoušky, zkušební jízdy a získaly příslušné dokumenty. Bez obrovského úsilí všech zaměstnanců a bez know-how Českých drah by bylo splnění termínů a rozježdění Moravií do června nemožné,“ řekl člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
V prosinci 2019 objednal Jihomoravský kraj u Škoda Group 37 elektrických bezbariérových jednotek Moravia. Jedná se o 6 dvouvozových vlaků řady 550 a 31 čtyřvozových vlaků řady 550. Jsou určené především pro linky S2 Letovice – Brno – Křenovice horní nádraží, S3 Křižanov – Tišnov – Brno – Hustopeče u Brna / Židlochovice, S51 Šakvice – Břeclav a S9 Břeclav – Hodonín. S nasazením všech jednotek Moravia se mohou odstavit náhradní soupravy, vozy řady Bdmtee  a lokomotivy řady 242 z pravidelného provozu na linkách S2 a S3. České dráhy musely několik měsíců udržovat na jižní Moravě starší soupravy, aby nahradily později dodané elektrické jednotky Moravia a Jihomoravský kraj nemusel kvůli chybějícím jednotkám rušit spoje. Provoz bylo možné zajistit díky rezervám ČD a aktivnímu řešení situace ze strany dopravce.
V příštím roce zmizí osobní vozy Bdmtee a elektrické lokomotivy řady 362 také z tratě 330 Břeclav – Hodonín – Otrokovice – Přerov, kde většinu spojů objednává Zlínský kraj. ČD na tuto trať nasadí nové jednotky 640.2 RegioPanter. Staré vozy budou jako záloha. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná

14.1.2025 - Železniční trat mezi Brnem a Zastávkou je po kompletní modernizaci dvoukolejná a elektrifikovaná. Přestavba celého přibližně dvacetikilometrového úseku, který plní významnou roli v brněnské příměstské dopravě, zároveň… »

Cestující vozí první bateriové PanteryCestující vozí první bateriové Pantery

10.1.2025 - V pravidelném provozu s cestujícími začaly od prosincové změny jízdních řádů jezdit první bateriové vlaky. Lidé se s nimi setkají na spojích jezdících na lince S8 z Veřovic na Novojičínsku přes Štramberk, Kopřivnici, Příbor… »

Tahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí gulášTahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí guláš

7.1.2025 - Nejstudenější období roku by mohlo svádět k lenošení, příznivcům kvalitní gastronomie na palubě restauračních vozů Českých drah ale nedá zima spočinout. Sezonní nabídka, kterou připravila společnost JLV ve spolupráci s… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika