Železničář / Hlavní zprávy / ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024
Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez DPH. Jedná se o další krok ve strategii modernizace opravárenského zázemí Českých drah a zároveň o druhou novou halu, jejíž výstavbu dopravce zahájil v letošním roce.
Stavbu zajistí společnost Hala HB, která sdružuje společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a TSS GRADE. Nová hala má být dokončena a předána na jaře roku 2026. Průjezdný dvoukolejný objekt pro údržbu vlaků bude mít celkovou délku 67 metrů, vybaven bude mostovým dvounosníkovým jeřábem s nosností až 12,5 tuny, obslužnými kanály, prohlížecími lávkami pro snadný přístup na střechu vlakové soupravy a vizuální kontrolu celého vlaku. Nedílnou součástí vybavení haly se stanou i elektromechanické patkové zvedáky určené pro zvedání kolejových vozidel a zařízení pro odsávání výfukových spalin. V boční přístavbě haly vznikne například zázemí pro zaměstnance nebo skladový prostor.
„Havlíčkův Brod představuje důležitý bod na mapě opravárenství Českých drah. Servisujeme zde především regionální vlaky hned pro dva kraje – Pardubický a Kraj Vysočina. Právě do těchto dvou krajů jsme v uplynulém období doručili nové moderní regionální vlaky v podobě elektrických RegioPanterů a motorových RegioFoxů. Pro servis těchto vlaků bude nová hala přednostně určena,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec.
Velké investice do zázemí
Slavnostní zahájení stavby se v Havlíčkově Brodě uskutečnilo 8. října. „Jde o další krok v plnění naší nové strategie opravárenství ČD. Do rozvoje našeho servisního zázemí v následujících sedmi letech investujeme přes 12 miliard korun, které zamíří nejen do výstavby nových hal a modernizací těch stávajících, ale také třeba do nových myček, moderního strojního zařízení, včetně podúrovňových kolových soustruhů nebo zařízení nedestrukční defektoskopie. To vše, spolu s další digitalizací celého procesu údržby, nám umožní udržovat nové vlaky ve špičkové kondici,“ doplnil náměstek generálního ředitele pro servis Michal Kraus.
Z depa v Havlíčkově Brodě jsou obsluhovány spoje v celém Kraji Vysočina a rovněž v sousedních regionech, v Pardubickém, Středočeském nebo v Jihomoravském kraji. Téměř pět desítek techniků se zde stará o nové jednotky řady 847 RegioFox, o vlaky řady 650 RegioPanter, jednotky 844 RegioShark nebo vozy 841 RegioSpider. Už loni ČD v depu v Havlíčkově Brodě otevřely novou myčku kolejových vozidel. Nedávno zahájená stavba představuje druhou zcela novou servisní halu, kterou ČD letos začaly stavět. V květnu odstartovala stavba nové haly ve Středisku údržby v Chebu.
Další články této rubriky
Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika
3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »
Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos
28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově… »
Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí
23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z… »