Železničář / Hlavní zprávy / ČD-T dovybavila lokomotivy ČD Cargo ETCS
ČD-T dovybavila lokomotivy ČD Cargo ETCS
7.12.2022 – autor: PETR SLONEK
Dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika dovybavila palubní jednotkou evropského vlakového zabezpečovače ETCS poslední z celkem 78 lokomotiv řad 163 a 363 nákladního dopravce ČD Cargo a úspěšně tak dokončila významnou zakázku. Celý projekt uskutečňovalo sdružení dodavatelů v čele s ČD - Telematikou a AŽD.

Úplně poslední lokomotivou dovybavenou systémem ETCS v rámci zakázky se stalo vozidlo 363.256-9. Jeho slavnostního předání dopravci, které se uskutečnilo 1. října, se zúčastnili i předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth a zástupci ČD - Telematiky a AŽD.
„Aktuální předání posledního vozidla z celkem 78 lokomotiv řad 163 a 363 dopravce ČD Cargo, které jsme dovybavili evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, znamená úspěšné dokončení rozsáhlé a svým způsobem průkopnické zakázky v rámci české železnice,“ řekl člen představenstva a ředitel úseku telekomunikačních a infrastrukturních služeb ČD – Telematiky Tomáš Businský. „Tohoto významného milníku v oblasti zavádění ETCS jsme dosáhli i díky perfektní a intenzivní spolupráci s dopravcem ČD Cargo po celou dobu realizace zakázky. Všechny lokomotivy jsou vybaveny systémem ETCS firmy Alstom, konkrétně nejnovějším systémem Atlas,“ doplnil.
Peršingy v Polsku
Spokojenost neskrýval předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. „Převzetí poslední sériové lokomotivy 363.256-9 pro nás znamená, že máme 78 velmi perspektivních lokomotiv připravených pro výhradní provoz vlaků pod dohledem ETCS, který v České republice bude ve větším rozsahu zahájen od roku 2025,“ okomentoval událost Tóth s tím, že se jedná o úspěch, kterému předcházelo značné úsilí a velmi dobrá spolupráce s dodavatelem. „Pevně věřím, že se dodavateli podaří dotáhnout i poslední krok, kterým je dokončení schvalovací procedury pro provoz třinácti lokomotiv řady 163 s aktivním ETCS v Polsku,“ dodal Tóth.
Od roku 2025 povinně
Implementace zabezpečovače do lokomotiv řad 163 a 363, které patří mezi klíčová hnací vozidla ČD Cargo, začala v březnu 2019 a termín dokončení zakázky byl konec letošního roku. ČR plánuje od 1. 1. 2025 zavedení výhradního provozu pod ETCS na vybraných koridorech. Režim výhradního provozu znamená, že na tyto tratě již nebudou mít přístup hnací vozidla bez palubních jednotek ETCS.
Další články této rubriky
Nová myčka je šetrnější k přírodě i vozidlům
5.6.2023 - České dráhy na začátku května zprovoznily novou mycí linku železničních vozidel v Havlíčkově Brodě, která oproti zavedeným technologiím přináší řadu inovací. Tou nejpodstatnější je větší ohled na životní prostředí a… »
Národní dopravce převzal další lokomotivu Vectron
2.6.2023 - Česká dráhy převzaly na začátku května do nájmu od společnosti RSL první z letošních 12 lokomotiv Siemens Vectron. Jde o stroj s označením 193.566. Lokomotiva byla nasazena do provozu hned následující den a už 4. května… »
České dráhy upravily tarify pro přepravu jízdních kol
23.5.2023 - České dráhy letos zjednodušily cenové tarify pro přepravu jízdních kol na dvě pásma. Vypravují zároveň i několik speciálních cyklovlaků do turisticky vyhledávaných oblastí v ČR. Jízdní kolo lze přepravit prakticky ve všech… »