Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD-T dovybavila lokomotivy ČD Cargo ETCS

ČD-T dovybavila lokomotivy ČD Cargo ETCS

7.12.2022 – autor: PETR SLONEK

Dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika dovybavila palubní jednotkou evropského vlakového zabezpečovače ETCS poslední z celkem 78 lokomotiv řad 163 a 363 nákladního dopravce ČD Cargo a úspěšně tak dokončila významnou zakázku. Celý projekt uskutečňovalo sdružení dodavatelů v čele s ČD - Telematikou a AŽD.

ČD-T dovybavila lokomotivy ČD Cargo ETCS

Úplně poslední lokomotivou dovybavenou systémem ETCS v rámci zakázky se stalo vozidlo 363.256-9. Jeho slavnostního předání dopravci, které se uskutečnilo 1. října, se zúčastnili i předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth a zástupci ČD - Telematiky a AŽD. 
„Aktuální předání posledního vozidla z celkem 78 lokomotiv řad 163 a 363 dopravce ČD Cargo, které jsme dovybavili evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, znamená úspěšné dokončení rozsáhlé a svým způsobem průkopnické zakázky v rámci české železnice,“ řekl člen představenstva a ředitel úseku telekomunikačních a infrastrukturních služeb ČD – Telematiky Tomáš Businský. „Tohoto významného milníku v oblasti zavádění ETCS jsme dosáhli i díky perfektní a intenzivní spolupráci s dopravcem ČD Cargo po celou dobu realizace zakázky. Všechny lokomotivy jsou vybaveny systémem ETCS firmy Alstom, konkrétně nejnovějším systémem Atlas,“ doplnil.    

Peršingy v Polsku
Spokojenost neskrýval předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. „Převzetí poslední sériové lokomotivy 363.256-9 pro nás znamená, že máme 78 velmi perspektivních lokomotiv připravených pro výhradní provoz vlaků pod dohledem ETCS, který v České republice bude ve větším rozsahu zahájen od roku 2025,“ okomentoval událost Tóth s tím, že se jedná o úspěch, kterému předcházelo značné úsilí a velmi dobrá spolupráce s dodavatelem. „Pevně věřím, že se dodavateli podaří dotáhnout i poslední krok, kterým je dokončení schvalovací procedury pro provoz třinácti lokomotiv řady 163 s aktivním ETCS v Polsku,“ dodal Tóth.

Od roku 2025 povinně
Implementace zabezpečovače do lokomotiv řad 163 a 363, které patří mezi klíčová hnací vozidla ČD Cargo, začala v březnu 2019 a termín dokončení zakázky byl konec letošního roku. ČR plánuje od 1. 1. 2025 zavedení výhradního provozu pod ETCS na vybraných koridorech. Režim výhradního provozu znamená, že na tyto tratě již nebudou mít přístup hnací vozidla bez palubních jednotek ETCS.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - TelematikaSpráva železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika

3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »

Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letosŠlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos

28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově… »

Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí

23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika