Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD-T dovybavila lokomotivy ČD Cargo ETCS

ČD-T dovybavila lokomotivy ČD Cargo ETCS

7.12.2022 – autor: PETR SLONEK

Dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika dovybavila palubní jednotkou evropského vlakového zabezpečovače ETCS poslední z celkem 78 lokomotiv řad 163 a 363 nákladního dopravce ČD Cargo a úspěšně tak dokončila významnou zakázku. Celý projekt uskutečňovalo sdružení dodavatelů v čele s ČD - Telematikou a AŽD.

ČD-T dovybavila lokomotivy ČD Cargo ETCS

Úplně poslední lokomotivou dovybavenou systémem ETCS v rámci zakázky se stalo vozidlo 363.256-9. Jeho slavnostního předání dopravci, které se uskutečnilo 1. října, se zúčastnili i předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth a zástupci ČD - Telematiky a AŽD. 
„Aktuální předání posledního vozidla z celkem 78 lokomotiv řad 163 a 363 dopravce ČD Cargo, které jsme dovybavili evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, znamená úspěšné dokončení rozsáhlé a svým způsobem průkopnické zakázky v rámci české železnice,“ řekl člen představenstva a ředitel úseku telekomunikačních a infrastrukturních služeb ČD – Telematiky Tomáš Businský. „Tohoto významného milníku v oblasti zavádění ETCS jsme dosáhli i díky perfektní a intenzivní spolupráci s dopravcem ČD Cargo po celou dobu realizace zakázky. Všechny lokomotivy jsou vybaveny systémem ETCS firmy Alstom, konkrétně nejnovějším systémem Atlas,“ doplnil.    

Peršingy v Polsku
Spokojenost neskrýval předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. „Převzetí poslední sériové lokomotivy 363.256-9 pro nás znamená, že máme 78 velmi perspektivních lokomotiv připravených pro výhradní provoz vlaků pod dohledem ETCS, který v České republice bude ve větším rozsahu zahájen od roku 2025,“ okomentoval událost Tóth s tím, že se jedná o úspěch, kterému předcházelo značné úsilí a velmi dobrá spolupráce s dodavatelem. „Pevně věřím, že se dodavateli podaří dotáhnout i poslední krok, kterým je dokončení schvalovací procedury pro provoz třinácti lokomotiv řady 163 s aktivním ETCS v Polsku,“ dodal Tóth.

Od roku 2025 povinně
Implementace zabezpečovače do lokomotiv řad 163 a 363, které patří mezi klíčová hnací vozidla ČD Cargo, začala v březnu 2019 a termín dokončení zakázky byl konec letošního roku. ČR plánuje od 1. 1. 2025 zavedení výhradního provozu pod ETCS na vybraných koridorech. Režim výhradního provozu znamená, že na tyto tratě již nebudou mít přístup hnací vozidla bez palubních jednotek ETCS.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

České dráhy koupily dalších 11 vozů Stadler RS1České dráhy koupily dalších 11 vozů Stadler RS1

8.2.2023 - České dráhy koupily dalších 11 starších nízkopodlažních vozů Stadler RS1 za 12,995 milionu eur, v přepočtu zhruba 320 milionů korun. Dříve jezdily na německých tratích. Flotila vozidel ČD, známých jako RegioSpider, se tak… »

Do regionů zamíří nové elektrické jednotkyDo regionů zamíří nové elektrické jednotky

6.2.2023 - Cestující hned v několika krajích ČR se dočkají dalších zcela nových vlaků. České dráhy totiž nedávno vypsaly zadávací řízení na dodávku a servis až 47 elektrických jednotek. Ty budou dvousystémové a mají být konstruované… »

ČD hledají dodavatele bateriových vlakůČD hledají dodavatele bateriových vlaků

3.2.2023 - Krátce před koncem roku České dráhy vypsaly zadávací řízení na dodání a servis vlaků napájených z trakčního vedení a také z velkokapacitních baterií. Pro potřeby provozu v Moravskoslezském kraji dopravce hledá patnáct vlaků… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika