Železničář / Hlavní zprávy / ČD prodaly výhodně poslední část pozemků u Masarykova nádraží
ČD prodaly výhodně poslední část pozemků u Masarykova nádraží
21.12.2023
České dráhy dosáhly dohody s firmou Penta Real Estate o prodeji pozemků mezi pražským Masarykovým nádražím a Florencí. Dopravce si vyjednal lepší podmínky a získá 243,8 milionu korun při převodu pozemků a dodatečný bonus závislý na změně územního plánu. Navíc ušetří přes 100 milionů korun na nákladech spojených s archeologickým průzkumem a řešením starých zátěží, včetně výdajů na přemostění metra a jeho podzemních technologií.
ČD pro pozemky a budovy mezi Masarykovým nádražím a Florencí nemají využití, v roce 2004 proto začaly řešit jejich prodej. V rámci smluvních ujednání už v uplynulých letech developer koupil v lokalitě pozemky o rozloze 18 730 metrů čtverečních. Aktuální prodej zahrnuje plochu o výměře 24 407 metrů čtverečních. Tyto pozemky se nacházejí v blízkosti magistrály a autobusového nádraží na Florenci.
Dopravce s Pentou uzavřel dohodu o prodeji pozemků za podmínek zohledňujících i případné zhodnocení pozemků po schválení změny územního plánu. Navíc se prodej realizuje dříve, než byl původní předpoklad. ČD zároveň ušetří na nákladech spojených s archeologickým průzkumem nebo odstraněním geologických vad na pozemcích. Díky tomu prodaly pozemky za výhodnějších podmínek s vyšším výnosem.
„Jsem rád, že se nám s developerem podařilo vyjednat výrazně lepší podmínky při prodeji pozemků na Masaryčce a z centra tak může zmizet jeden z posledních brownfieldů, který poslouží k rozvoji metropole. Vedle částky, kterou za ně dostaneme hned, smlouva počítá i s doplatkem vycházejícím z finální podoby územního plánu. Zároveň nebudeme platit náklady na úpravy pozemků, které souvisejí se stanicí metra Florenc nebo s archeologickým průzkumem lokality. To nově zajistí developer,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec.
Peníze získané za prodej pozemků ČD využijí pro další rozšiřování a modernizaci vozidlového parku a zkvalitňování služeb pro zákazníky. „To je priorita, na kterou se chceme soustředit. I proto nevyužité pozemky prodáváme a nevystupujeme v roli developera. Naším plánem je investovat do nových vlaků,“ doplnil Krapinec.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »