Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD převzaly všechny Vectrony naplánované pro rok 2023

ČD převzaly všechny Vectrony naplánované pro rok 2023

18.1.2024 – autor: PETR SLONEK

České dráhy převzaly další dvě lokomotivy Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. Dopravce tak nyní má všech 12 lokomotiv, které měl v roce 2023 převzít. Celkem jich ČD provozují 39, přičemž jednu vlastní. Dalších 22 Vectronů dodá RSL v letošním roce. Tím se naplní celý rámcový kontrakt na pronájem až 50 interoperabilních lokomotiv z produkce firmy Siemens Mobility.

ČD převzaly všechny Vectrony naplánované pro rok 2023

„Intenzivně pokračujeme v přípravě na zavedení výhradního provozu ETCS na koridorech. Vedle retrofitů na stávajících vozidlech pořizujeme i nové lokomotivy a jednotky, které jsou již z výroby vybavené pro provoz pod dohledem ETCS. Součástí je také pořízení nových lokomotiv Siemens Vectron. Po převzetí posledních plánovaných strojů jich nyní provozujeme už 39 a letos plánujeme převzít dalších 22. Od 1. ledna 2025 tak pokryjeme potřebu provozu na všech koridorech provozovaných pod výhradním dohledem ETCS,“ řekl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. 
„Hned od začátku nového jízdního řádu 2024 jsme nachystali pro lokomotivy Siemens Vectron 34 turnusových dní a denně ujede tato řada v našich službách přes 32 000 kilometrů. Největší denní běhy Vectronů překračují 1 300 kilometrů a jezdíme s nimi od Flensburgu na německo-dánských hranicích až po Budapešť,“ připomněl nasazení Vectronů člen představenstva ČD a náměstek pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Nově převzaté stroje 193.574 a 193.578 zamíří do oběhů s ostatními Vectrony. Dopravce nyní provozuje 39 těchto strojů. Deset lokomotiv je pronajatých od společnosti ELL, 28 kusů pochází z pronájmu u společnosti RSL a jeden stroj je v majetku ČD.  
Lokomotivy mají maximální rychlost 200 km/h. Vybaveny jsou ETCS a radiokomunikací GSM-R. ČD je provozují na vnitrostátních linkách a na spojích do Německa, Polska, na Slovensko a do Maďarska. Vedle pronajatých mašin si dalších 50 strojů do svého vlastnictví objednaly u Siemens Mobility v provedení pro rychlost 230 km/h.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika