Železničář / Hlavní zprávy / ČD převzaly všechny Vectrony naplánované pro rok 2023
ČD převzaly všechny Vectrony naplánované pro rok 2023
18.1.2024 – autor: PETR SLONEK
České dráhy převzaly další dvě lokomotivy Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. Dopravce tak nyní má všech 12 lokomotiv, které měl v roce 2023 převzít. Celkem jich ČD provozují 39, přičemž jednu vlastní. Dalších 22 Vectronů dodá RSL v letošním roce. Tím se naplní celý rámcový kontrakt na pronájem až 50 interoperabilních lokomotiv z produkce firmy Siemens Mobility.
„Intenzivně pokračujeme v přípravě na zavedení výhradního provozu ETCS na koridorech. Vedle retrofitů na stávajících vozidlech pořizujeme i nové lokomotivy a jednotky, které jsou již z výroby vybavené pro provoz pod dohledem ETCS. Součástí je také pořízení nových lokomotiv Siemens Vectron. Po převzetí posledních plánovaných strojů jich nyní provozujeme už 39 a letos plánujeme převzít dalších 22. Od 1. ledna 2025 tak pokryjeme potřebu provozu na všech koridorech provozovaných pod výhradním dohledem ETCS,“ řekl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
„Hned od začátku nového jízdního řádu 2024 jsme nachystali pro lokomotivy Siemens Vectron 34 turnusových dní a denně ujede tato řada v našich službách přes 32 000 kilometrů. Největší denní běhy Vectronů překračují 1 300 kilometrů a jezdíme s nimi od Flensburgu na německo-dánských hranicích až po Budapešť,“ připomněl nasazení Vectronů člen představenstva ČD a náměstek pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Nově převzaté stroje 193.574 a 193.578 zamíří do oběhů s ostatními Vectrony. Dopravce nyní provozuje 39 těchto strojů. Deset lokomotiv je pronajatých od společnosti ELL, 28 kusů pochází z pronájmu u společnosti RSL a jeden stroj je v majetku ČD.
Lokomotivy mají maximální rychlost 200 km/h. Vybaveny jsou ETCS a radiokomunikací GSM-R. ČD je provozují na vnitrostátních linkách a na spojích do Německa, Polska, na Slovensko a do Maďarska. Vedle pronajatých mašin si dalších 50 strojů do svého vlastnictví objednaly u Siemens Mobility v provedení pro rychlost 230 km/h.
Další články této rubriky
Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná
14.1.2025 - Železniční trat mezi Brnem a Zastávkou je po kompletní modernizaci dvoukolejná a elektrifikovaná. Přestavba celého přibližně dvacetikilometrového úseku, který plní významnou roli v brněnské příměstské dopravě, zároveň… »
Cestující vozí první bateriové Pantery
10.1.2025 - V pravidelném provozu s cestujícími začaly od prosincové změny jízdních řádů jezdit první bateriové vlaky. Lidé se s nimi setkají na spojích jezdících na lince S8 z Veřovic na Novojičínsku přes Štramberk, Kopřivnici, Příbor… »
Tahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí guláš
7.1.2025 - Nejstudenější období roku by mohlo svádět k lenošení, příznivcům kvalitní gastronomie na palubě restauračních vozů Českých drah ale nedá zima spočinout. Sezonní nabídka, kterou připravila společnost JLV ve spolupráci s… »