Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD lobbují za lepší spojení do Mnichova

ČD lobbují za lepší spojení do Mnichova

13.4.2017 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Další kolo jednání o zlepšení parametrů železniční infrastruktury z České republiky do Mnichova se odehrálo v bavorském Řezně. Z iniciativy předsedy představenstva Českých drah Pavla Krtka se tam sešli zástupci národních dopravců, správců infrastruktury a politici z České republiky a z Německa. Přítomen je také poslanec Evropského parlamentu.

ČD lobbují za lepší spojení do Mnichova

Na špatný stav železničního spojení upozorňují České dráhy i dceřiná společnost ČD Cargo již řadu let. Na této lince není železnice s jízdní dobou téměř šest hodin konkurenceschopná. Neelektrizovaná jednokolejná část trati z Plzně do Řezna se dvěma úvratěmi diskvalifikuje v boji o zákazníky jak osobní, tak i nákladní dopravu. V německém příhraničním úseku je dokonce zaveden noční dopravní klid.

„Jde již o šesté jednání, které jsme na toto téma iniciovali. Velice si vážím toho, že pozvání přijal například poslanec Bundestagu Karl Holmeier, šéf CERu Libor Lochman, náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro dopravu Pavel Čížek nebo europoslanec Jaromír Kohlíček,“ říká Pavel Krtek, předseda Představenstva ČD. „Svědčí to o tom, že naše snaha padá na úrodnou půdu a potřebu zkvalitnění spojení východ – západ vnímá jako prioritu stále více lidí. Nejde nám přitom jen o spojení Praha – Plzeň – Mnichov, kde bychom chtěli zkrátit jízdní dobu z dnešních šesti na čtyři a půl hodiny, ale také o spojení Cheb – Norimberk, které by si také zasloužilo lepší úroveň dopravní obslužnosti.“

Mezinárodní doprava je pro České dráhy segmentem, který se dynamicky rozvíjí a generuje vysoké tržby. Národní dopravce se proto ve spolupráci s DB dlouhodobě zaměřuje na kvalitu spojení a služeb mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. Stejně důležitá je však z pohledu sítě mezinárodních tratí i linka Praha – Mnichov. Tlak na bavorské a spolkové orgány se v poslední době zvýšil i ze strany vrcholných představitelů České republiky. Snahou je, aby se toto spojení dostalo do priorit německého spolkového plánu rozvoje dopravní infrastruktury (Bundesverkehrswegeplan).


Průměrné hodnocení (7 hlasů): 4.43

Další články této rubriky

Masarykovo nádraží získá díky modernizaci unikátní platformuMasarykovo nádraží získá díky modernizaci unikátní platformu

24.2.2024 - Pražské Masarykovo nádraží čeká v následujících třech letech čilý stavební ruch. Stavba, jež slouží už více než 175 let, projde dosud největší proměnou ve své historii. Jeho kolejiště překlene unikátní platforma, která… »

Modernizace čtrnácti EffiShunterů je hotováModernizace čtrnácti EffiShunterů je hotová

21.2.2024 - České dráhy mají už zpět všech 14 lokomotiv řady 742, které daly ke kompletní modernizaci do společnosti CZ LOKO. Stalo se tak prakticky o rok dříve, neboť kontrakt za více než 684 milionů Kč předpokládal dokončení posledního… »

ČD Minibary loni obsloužily skoro 1,2 milionu cestujícíchČD Minibary loni obsloužily skoro 1,2 milionu cestujících

16.2.2024 - Více než 400 tisíc šálků kávy, ale také pivo nebo cappuccino. Tyto nápoje jsou i nadále nejoblíbenějšími položkami, které se prodávají v minibarech Českých drah. Mezi vyhledávané občerstvení patří také croissanty, bagety… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika