Železničář / Hlavní zprávy / ČD lobbují za lepší spojení do Mnichova
ČD lobbují za lepší spojení do Mnichova
13.4.2017 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ
Další kolo jednání o zlepšení parametrů železniční infrastruktury z České republiky do Mnichova se odehrálo v bavorském Řezně. Z iniciativy předsedy představenstva Českých drah Pavla Krtka se tam sešli zástupci národních dopravců, správců infrastruktury a politici z České republiky a z Německa. Přítomen je také poslanec Evropského parlamentu.
Na špatný stav železničního spojení upozorňují České dráhy i dceřiná společnost ČD Cargo již řadu let. Na této lince není železnice s jízdní dobou téměř šest hodin konkurenceschopná. Neelektrizovaná jednokolejná část trati z Plzně do Řezna se dvěma úvratěmi diskvalifikuje v boji o zákazníky jak osobní, tak i nákladní dopravu. V německém příhraničním úseku je dokonce zaveden noční dopravní klid.
„Jde již o šesté jednání, které jsme na toto téma iniciovali. Velice si vážím toho, že pozvání přijal například poslanec Bundestagu Karl Holmeier, šéf CERu Libor Lochman, náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro dopravu Pavel Čížek nebo europoslanec Jaromír Kohlíček,“ říká Pavel Krtek, předseda Představenstva ČD. „Svědčí to o tom, že naše snaha padá na úrodnou půdu a potřebu zkvalitnění spojení východ – západ vnímá jako prioritu stále více lidí. Nejde nám přitom jen o spojení Praha – Plzeň – Mnichov, kde bychom chtěli zkrátit jízdní dobu z dnešních šesti na čtyři a půl hodiny, ale také o spojení Cheb – Norimberk, které by si také zasloužilo lepší úroveň dopravní obslužnosti.“
Mezinárodní doprava je pro České dráhy segmentem, který se dynamicky rozvíjí a generuje vysoké tržby. Národní dopravce se proto ve spolupráci s DB dlouhodobě zaměřuje na kvalitu spojení a služeb mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. Stejně důležitá je však z pohledu sítě mezinárodních tratí i linka Praha – Mnichov. Tlak na bavorské a spolkové orgány se v poslední době zvýšil i ze strany vrcholných představitelů České republiky. Snahou je, aby se toto spojení dostalo do priorit německého spolkového plánu rozvoje dopravní infrastruktury (Bundesverkehrswegeplan).
Další články této rubriky
Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů
20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »
České dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém kraji
16.12.2024 - České dráhy pokračují v dodávkách nových regionálních vlaků v Královéhradeckém kraji. Od polského výrobce PESA Bydgoszcz pro provoz v kraji převzaly už deset motorových jednotek RegioFox. S Liškami se cestující setkají na… »
Zlínský kraj převzal pět nových Panterů
10.12.2024 - České dráhy společně se Zlínským krajem představily nejnovější jednotku RegioPanter. Dopravce jich v regionu od nového jízdního řádu, který začne platit v polovině prosince, nasadí celkem pět. Díky tomu se výrazně zvýší… »