Železničář / Hlavní zprávy / ČD Cargo rozšíří flotilu lokomotiv o další Vectrony
ČD Cargo rozšíří flotilu lokomotiv o další Vectrony
25.5.2017 – autor: MICHAL ROH
Dceřiná společnost Českých drah ČD Cargo pokračuje v modernizaci svého vozidlového parku. Dozorčí rada firmy 25. dubna schválila nákup dalších lokomotiv Vectron od společnosti Siemens. Jednalo se o poslední krok, který předsedovi představenstva ČD Cargo Ivanu Bednárikovi umožnil podepsat smlouvu na nákup dalších tří strojů, respektive uplatnit smluvní opci na jejich pořízení.
![ČD Cargo rozšíří flotilu lokomotiv o další Vectrony](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/vcetron712.jpg)
Stalo se tak skoro přesně rok po slavnostním podpisu smlouvy mezi ČD Cargo a společností Siemens ČR na dodávku prvních pěti interoperabilních Vectronů. Lokomotiva Vectron díky vysokému výkonu 6,4 MW umožňuje efektivně přepravovat i těžké vlaky na tratích, které jsou zatíženy hustým provozem osobních vlaků. V základním dodávaném provedení je lokomotiva vybavena pro provoz v sedmi státech střední a východní Evropy, což umožnilo zrychlit přeshraniční přepravu bez tradiční nutnosti výměny lokomotivy na hranicích, například v Děčíně. Vzhledem k modulární koncepci lokomotivy může být dovybavena pakety pro provoz v dalších zemích.
Nechybí zabezpečovací zařízení ETCS
Cena jedné lokomotivy se opět pohybuje okolo 100 milionů Kč, a to včetně vybavení nejmodernějším zabezpečovacím zařízením ETCS. Trojice strojů by měla být dodána na přelomu roku 2017/2018. „Lokomotivy najdou uplatnění především při vozbě vlaků intermodální dopravy nejen s kontejnery, ale i se silničními návěsy. V červnu plánujeme nasadit Vectron na již provozovaný vlak s návěsy mezi Brnem a Rostockem, nově by se mohly objevit v německém Braunschweigu, slovinském Koperu a určitě také v Rakousku,“ řekl Ivan Bednárik. „Během dosavadního provozu Vectronů u ČD Cargo jsme se nesetkali s většími technickými problémy nebo závadami. Potvrzují to i čísla o kilometrickém proběhu lokomotiv, který běžně dosahuje 700 kilometrů, ale výjimkou není ani tisíc kilometrů ujetých za den,“ dodal předseda představenstva.
„Rozhodnutí společnosti ČD Cargo využít opci na tři lokomotivy Siemens Vectron vnímáme jako vyjádření spokojenosti zákazníka s již dodanými lokomotivami z loňského roku. Velmi nás těší, že jeden z nejvýznamnějších hráčů na středoevropském trhu železniční přepravy zboží rozšířil svou flotilu Vectronů, která bude brzy čítat osm vozidel. Věříme, že tímto naše obchodní spolupráce nekončí a lokomotivy Vectron se budou na českých železnicích objevovat čím dál častěji,” uvedl Roman Kokšal, ředitel divize Mobility, Siemens ČR.
S Vectrony ČD Cargo se v současné době můžeme setkat zejména na vlacích s automobily mezi Nymburkem a německou seřaďovací stanicí Falkenberg (Elster). Výjimkou však není ani nasazení některého z Vectronů na vlacích s kontejnery mezi Českou Třebovou a Bratislavou. A jak zmínil předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik, od června bude jeden z Vectronů pravidelně vozit tři páry vlaků se silničními návěsy LKW Walter z Brna do Rostocku.
Další články této rubriky
Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika
3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »
Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos
28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově… »
Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí
23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z… »