Železničář / Hlavní zprávy / ČD - Telematika nainstaluje ETCS do CityElefantů
ČD - Telematika nainstaluje ETCS do CityElefantů
9.6.2022 – autor: PETR SLONEK
Elektrické jednotky řady 471 budou vybaveny špičkovým evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS. Vlaky jezdící pod obchodním označením CityElefant opatří moderním zabezpečovačem dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika ve spolupráci se společnostmi Alstom, Škoda Transportation a AŽD Praha.
Mobilní částí systému se v budoucnu osadí celkem 66 jednotek, přičemž náklady na jednu soupravu dosáhnou výše 22,9 milionu korun a celková hodnota zakázky je zhruba 1,5 miliardy Kč. Vlastní instalace palubní jednotky se uskuteční v závodě Škoda Pars v Šumperku.
„Řada 471, obecně známá jako CityElefant, je po Pendolinu dalším důležitým vozidlem Českých drah, jehož dovybavení evropským zabezpečovačem ETCS jsme v poslední době úspěšně vysoutěžili,“ řekl manažer odboru ETCS z ČD – Telematiky David Kolomazník. „Tím se opět potvrdilo špičkové postavení ČD - Telematiky v segmentu zpětné instalace ETCS do elektrických lokomotiv a elektrických jednotek. Jedná se současně o další příklad našeho významného partnerství s Českými drahami v této oblasti,“ dodal člen představenstva ČD – Telematiky David Wolski.
Pětina cestujících ČD
CityElefanty denně přepravují zhruba pětinu všech cestujících Českých drah. „V pražské a ostravské aglomeraci si provoz bez těchto velkokapacitních příměstských vlaků nedokážeme představit. Zvládají každodenní nápor cestujících, kteří směřují do velkoměst. Bez nich by doprava kolabovala. Proto věnujeme vybavení jednotek systémem ETCS velkou prioritu. K 1. lednu 2025 požadujeme dostatečný počet jednotek s ETCS a další pak postupně tak, jak bude ETCS spouštěno na dalších tratích,“ uvedl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Jednotky řady 471 jsou páteřním typem příměstské železniční dopravy především v pražské a ostravské aglomeraci. Denně tyto soupravy přepraví v průměru zhruba jednu pětinu všech cestujících na tuzemské železnici, což znamená kolem 100 tisíc pasažérů. Patrové třívozové jednotky mají kapacitu 310 míst k sezení a jejich celková obsaditelnost je 643 cestujících.
Právě pro naprosto klíčový význam těchto jednotek pro příměstskou dopravu požadují České dráhy, aby měly nejméně 26 jednotek dovybavených evropským vlakovým zabezpečovačem k dispozici pro běžný komerční provoz pod ETCS nejpozději od 1. 1. 2025. K tomuto datu má být v Česku na vybraných koridorových tratích zaveden výhradní provoz vlaků pod dohledem ETCS, což se týká i tratí využívaných pro příměstskou dopravu v okolí Prahy a Ostravy.
Další články této rubriky
RegioPantery přebírají další výkony v PID
16.9.2024 - ČD v průběhu srpna převzaly čtyři z celkem 22 objednaných jednotek RegioPanter pro provoz v systému Pražské integrované dopravy (PID) na tratích v Praze a Středočeském kraji. Všechny budou v provozu nejpozději od začátku platnosti… »
ČD nasadily první královéhradecké RegioFoxy
12.9.2024 - Královéhradecký kraj je již pátým regionem, kde se cestující na lokálních tratích mohou svézt novými moderními motorovými jednotkami RegioFox. České dráhy kraji na konci srpna dodaly čtyři vozidla, přezdívaná rovněž jako… »
Přesnost modrých vlaků se aktuálně blíží k 90 %
9.9.2024 - Přesnost vlaků Českých drah byla v první polovině letošního roku o půl procenta lepší, než tomu bylo v roce 2023. V průměru 89,3 % příjezdů do stanic a zastávek se uskutečnilo včas. Tento údaj nevystihuje pouze příjezdy vlaků… »