Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD - Telematika nainstaluje ETCS do CityElefantů

ČD - Telematika nainstaluje ETCS do CityElefantů

9.6.2022 – autor: PETR SLONEK

Elektrické jednotky řady 471 budou vybaveny špičkovým evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS. Vlaky jezdící pod obchodním označením CityElefant opatří moderním zabezpečovačem dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika ve spolupráci se společnostmi Alstom, Škoda Transportation a AŽD Praha.

ČD - Telematika nainstaluje ETCS do CityElefantů

Mobilní částí systému se v budoucnu osadí celkem 66 jednotek, přičemž náklady na jednu soupravu dosáhnou výše 22,9 milionu korun a celková hodnota zakázky je zhruba 1,5 miliardy Kč. Vlastní instalace palubní jednotky se uskuteční v závodě Škoda Pars v Šumperku.
„Řada 471, obecně známá jako CityElefant, je po Pendolinu dalším důležitým vozidlem Českých drah, jehož dovybavení evropským zabezpečovačem ETCS jsme v poslední době úspěšně vysoutěžili,“ řekl manažer odboru ETCS z ČD – Telematiky David Kolomazník. „Tím se opět potvrdilo špičkové postavení ČD - Telematiky v segmentu zpětné instalace ETCS do elektrických lokomotiv a elektrických jednotek. Jedná se současně o další příklad našeho významného partnerství s Českými drahami v této oblasti,“ dodal člen představenstva ČD – Telematiky David Wolski. 

Pětina cestujících ČD
CityElefanty denně přepravují zhruba pětinu všech cestujících Českých drah. „V pražské a ostravské aglomeraci si provoz bez těchto velkokapacitních příměstských vlaků nedokážeme představit. Zvládají každodenní nápor cestujících, kteří směřují do velkoměst. Bez nich by doprava kolabovala. Proto věnujeme vybavení jednotek systémem ETCS velkou prioritu. K 1. lednu 2025 požadujeme dostatečný počet jednotek s ETCS a další pak postupně tak, jak bude ETCS spouštěno na dalších tratích,“ uvedl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. 
Jednotky řady 471 jsou páteřním typem příměstské železniční dopravy především v pražské a ostravské aglomeraci. Denně tyto soupravy přepraví v průměru zhruba jednu pětinu všech cestujících na tuzemské železnici, což znamená kolem 100 tisíc pasažérů. Patrové třívozové jednotky mají kapacitu 310 míst k sezení a jejich celková obsaditelnost je 643 cestujících.  
Právě pro naprosto klíčový význam těchto jednotek pro příměstskou dopravu požadují České dráhy, aby měly nejméně 26 jednotek dovybavených evropským vlakovým zabezpečovačem k dispozici pro běžný komerční provoz pod ETCS nejpozději od 1. 1. 2025. K tomuto datu má být v Česku na vybraných koridorových tratích zaveden výhradní provoz vlaků pod dohledem ETCS, což se týká i tratí využívaných pro příměstskou dopravu v okolí Prahy a Ostravy. 
 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 3

Další články této rubriky

Masarykovo nádraží získá díky modernizaci unikátní platformuMasarykovo nádraží získá díky modernizaci unikátní platformu

24.2.2024 - Pražské Masarykovo nádraží čeká v následujících třech letech čilý stavební ruch. Stavba, jež slouží už více než 175 let, projde dosud největší proměnou ve své historii. Jeho kolejiště překlene unikátní platforma, která… »

Modernizace čtrnácti EffiShunterů je hotováModernizace čtrnácti EffiShunterů je hotová

21.2.2024 - České dráhy mají už zpět všech 14 lokomotiv řady 742, které daly ke kompletní modernizaci do společnosti CZ LOKO. Stalo se tak prakticky o rok dříve, neboť kontrakt za více než 684 milionů Kč předpokládal dokončení posledního… »

ČD Minibary loni obsloužily skoro 1,2 milionu cestujícíchČD Minibary loni obsloužily skoro 1,2 milionu cestujících

16.2.2024 - Více než 400 tisíc šálků kávy, ale také pivo nebo cappuccino. Tyto nápoje jsou i nadále nejoblíbenějšími položkami, které se prodávají v minibarech Českých drah. Mezi vyhledávané občerstvení patří také croissanty, bagety… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika