Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / ČD - Telematika nainstaluje ETCS do CityElefantů

ČD - Telematika nainstaluje ETCS do CityElefantů

9.6.2022 – autor: PETR SLONEK

Elektrické jednotky řady 471 budou vybaveny špičkovým evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS. Vlaky jezdící pod obchodním označením CityElefant opatří moderním zabezpečovačem dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika ve spolupráci se společnostmi Alstom, Škoda Transportation a AŽD Praha.

ČD - Telematika nainstaluje ETCS do CityElefantů

Mobilní částí systému se v budoucnu osadí celkem 66 jednotek, přičemž náklady na jednu soupravu dosáhnou výše 22,9 milionu korun a celková hodnota zakázky je zhruba 1,5 miliardy Kč. Vlastní instalace palubní jednotky se uskuteční v závodě Škoda Pars v Šumperku.
„Řada 471, obecně známá jako CityElefant, je po Pendolinu dalším důležitým vozidlem Českých drah, jehož dovybavení evropským zabezpečovačem ETCS jsme v poslední době úspěšně vysoutěžili,“ řekl manažer odboru ETCS z ČD – Telematiky David Kolomazník. „Tím se opět potvrdilo špičkové postavení ČD - Telematiky v segmentu zpětné instalace ETCS do elektrických lokomotiv a elektrických jednotek. Jedná se současně o další příklad našeho významného partnerství s Českými drahami v této oblasti,“ dodal člen představenstva ČD – Telematiky David Wolski. 

Pětina cestujících ČD
CityElefanty denně přepravují zhruba pětinu všech cestujících Českých drah. „V pražské a ostravské aglomeraci si provoz bez těchto velkokapacitních příměstských vlaků nedokážeme představit. Zvládají každodenní nápor cestujících, kteří směřují do velkoměst. Bez nich by doprava kolabovala. Proto věnujeme vybavení jednotek systémem ETCS velkou prioritu. K 1. lednu 2025 požadujeme dostatečný počet jednotek s ETCS a další pak postupně tak, jak bude ETCS spouštěno na dalších tratích,“ uvedl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. 
Jednotky řady 471 jsou páteřním typem příměstské železniční dopravy především v pražské a ostravské aglomeraci. Denně tyto soupravy přepraví v průměru zhruba jednu pětinu všech cestujících na tuzemské železnici, což znamená kolem 100 tisíc pasažérů. Patrové třívozové jednotky mají kapacitu 310 míst k sezení a jejich celková obsaditelnost je 643 cestujících.  
Právě pro naprosto klíčový význam těchto jednotek pro příměstskou dopravu požadují České dráhy, aby měly nejméně 26 jednotek dovybavených evropským vlakovým zabezpečovačem k dispozici pro běžný komerční provoz pod ETCS nejpozději od 1. 1. 2025. K tomuto datu má být v Česku na vybraných koridorových tratích zaveden výhradní provoz vlaků pod dohledem ETCS, což se týká i tratí využívaných pro příměstskou dopravu v okolí Prahy a Ostravy. 
 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 3

Další články této rubriky

Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojůVe vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů

20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »

České dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém krajiČeské dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém kraji

16.12.2024 - České dráhy pokračují v dodávkách nových regionálních vlaků v Královéhradeckém kraji. Od polského výrobce PESA Bydgoszcz pro provoz v kraji převzaly už deset motorových jednotek RegioFox. S Liškami se cestující setkají na… »

Zlínský kraj převzal pět nových PanterůZlínský kraj převzal pět nových Panterů

10.12.2024 - České dráhy společně se Zlínským krajem představily nejnovější jednotku RegioPanter. Dopravce jich v regionu od nového jízdního řádu, který začne platit v polovině prosince, nasadí celkem pět. Díky tomu se výrazně zvýší… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika