Železničář / Hlavní zprávy / Boom wi-fi ve vlacích Českých drah pokračuje
Boom wi-fi ve vlacích Českých drah pokračuje
27.12.2024
České dráhy pokračují v trendu rozšiřování služeb na palubách svých vlaků. Od nového jízdního řádu v polovině prosince se opět rozšířil počet spojů, které budou nabízet palubní wi-fi síť. Výrazně si v tomto ohledu polepší především regionální spoje, a to i díky nasazení nových moderních jednotek RegioPanter a RegioFox.
Celkem bude wi-fi připojení dostupné ve více než 4 800 spojích, což představuje 56 procent ze všech spojů, které bude národní dopravce v rámci nadcházejícího jízdního řádu vypravovat, v dálkové dopravě bude dostupným internetem vybaveno už přes 90 procent vlaků. Nový jízdní řád na železnici platí od 15. prosince.
„Připojení k internetu skrz palubní wi-fi síť představuje už jeden za základních požadavků našich cestujících na dálkových i regionálních linkách. Proto se intenzivně zaměřujeme na rozvoj služeb spojených s digitálními technologiemi. Díky rekordnímu tempu modernizace a pořízení nových vlaků stále zvyšujeme počet vozů, kde se cestující pohodlně k internetu připojí,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. „Sledujeme v této oblasti i nejnovější technologické trendy, abychom obecně zlepšili dostupnost datových služeb na palubách našich vlaků. Do vybraných vozů pro dálkovou dopravu instalujeme 5G opakovače mobilního signálu, laserově upravujeme okna pro snazší průchod signálu do jedoucího vlaku a také průběžně měníme wi-fi routery za ty nejmodernější, které zvládají 5G sítě,“ doplnil.
Velká výměna routerů
ČD provádí aktivní kroky ke zlepšení datových i hlasových služeb na palubách vlaků. V běhu je velká výměna wi-fi routerů na celkem 195 vozidlech, z toho se jedná o 131 rychlíkových vozů, tři řídicí vozy a 12 patrových vozů Pražské integrované dopravy a o 49 vozů v sedmi jednotkách railjet. Mezi rychlíkovými vozy se jedná o řady Apee, Bdmpee, Ampz, Bhmpz, Bdmpz a Bmz241 a Bmz245. Jsou to moderní a komfortní vozy pro maximální rychlost 160 nebo 200 km/h, které České dráhy nasazují především na vlaky EC a IC Berliner, Metropolitan, Jižní expres, Západní expres, Bavorský expres a dále na rychlíky Berounka nebo Slovácký expres.
Dopravce v průběhu léta také vypsal dvě veřejné zakázky na dodavatele 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter, respektive na laserovou úpravu oken ve více než 200 jednotlivých drážních vozech, která usnadní průnik signálu dovnitř vlaku při zachování tepelných a těsnicích vlastností skla.
Další články této rubriky
Trať mezi Brnem a Zastávkou je dvoukolejná a elektrifikovaná
14.1.2025 - Železniční trat mezi Brnem a Zastávkou je po kompletní modernizaci dvoukolejná a elektrifikovaná. Přestavba celého přibližně dvacetikilometrového úseku, který plní významnou roli v brněnské příměstské dopravě, zároveň… »
Cestující vozí první bateriové Pantery
10.1.2025 - V pravidelném provozu s cestujícími začaly od prosincové změny jízdních řádů jezdit první bateriové vlaky. Lidé se s nimi setkají na spojích jezdících na lince S8 z Veřovic na Novojičínsku přes Štramberk, Kopřivnici, Příbor… »
Tahounem zimní nabídky ČD Restaurant je kančí guláš
7.1.2025 - Nejstudenější období roku by mohlo svádět k lenošení, příznivcům kvalitní gastronomie na palubě restauračních vozů Českých drah ale nedá zima spočinout. Sezonní nabídka, kterou připravila společnost JLV ve spolupráci s… »