Železničář / Hlavní zprávy / Bezdružické parní léto opět lákalo
Bezdružické parní léto opět lákalo
14.8.2017 – autor: JOSEF HOLEK
Bezdružické parní léto si začátkem srpna odbylo své druhé a tedy letošní poslední dějství. A zatímco první akce byla poznamenána absencí parní lokomotivy, na druhé už se na trati z Bezdružic do Cebivi pyšnila lokomotiva řady 313.902 (pod číslem 88 3627 Deutsche Reichsbahn).
V obou případech ale hrál hlavní roli i dieselový Hektor T435.0145. Začátkem srpna musel být zařazen z bezpečnostních důvodů – na Tachovsku panovalo sucho a parnička by mohla zapálit okolní pole. V kopcovitých úsecích tedy Hektor sloužil coby postrk. Podle Marka Plochého, manažera ČD Nostalgie, se na obě tradiční západočeské akce vypravily tisíce lidí. Výlety po lokálce navíc okořenilo přepadení vlaku banderovci v údolí říčky Hadovky anebo vystoupení Švejk Bandu a taneční skupiny Althea. Kromě nostalgických souprav spojujících Bezdružice s Cebiví, respektive Kokašicemi, jezdil do Teplé i zvláštní výletní autobus Karosa ŠL.
Další články této rubriky
Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika
3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »
Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos
28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově… »
Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí
23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z… »