Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Do Střezimíře se vydaly Bardotky
12.4.2022 - Dvojice motorových lokomotiv 749.250 a 749.008, přezdívané Bardotky či Barčy, nakonec stanula v čele zvláštního vlaku, který se poslední březnovou sobotu vydal z Prahy do Střezimíře a Tábora. Původně plánovaná Rosnička 464.202 nemohla kvůli přetrvávajícímu suchu a v souvislosti s ním vyhlášenému zákazu jízd parních strojů vyjet.
ČD ověřily provoz Vectronu s netrakční jednotkou railjet
11.4.2022 - České dráhy ve spolupráci se společností Siemens Mobility uskutečnily ve dnech 22. až 24. března praktické ověření spolupráce lokomotiv Vectron s netrakční jednotkou railjet. Cílem zkoušky bylo reálné otestování a doladění spolupráce softwaru na lokomotivách řady 193 Siemens Vectron, které provozují ČD, a modrých netrakčních jednotek ČD railjet.
Když se vlakem prchalo za železnou oponu
8.4.2022 - Systém ostnatých drátů, betonových stěn, minových polí, strážných stanovišť a samostřílů. Tak kdysi vypadala železná opona. Hranice, která bezmála čtyřicet let oddělovala Československo řízené moskevskými politiky od svobodného západního světa. Hlavním cílem zátarasů bylo zastavit úprk občanů naší země, byť to takto propaganda nikdy neuváděla, a naopak vždy zdůrazňovala ochranu republiky před nájezdy západních agentů a dalších živlů. Připomeňte si s námi několik příběhů z té doby, v nichž hrál hlavní úlohu při útěku právě vlak.
Alstom dodá belgickým drahám SNCB až 50 lokomotiv Traxx
7.4.2022 - Francouzský výrobce železničních vozidel Alstom dodá na základě nedávno uzavřené rámcové smlouvy belgickým drahám Société Nationale des Chemins de Fer Belges (SNCB) až 50 elektrických lokomotiv Traxx třetí generace. Počítá se s jejich nasazením zejména v osobní dopravě. První závazná objednávka SNCB v hodnotě přibližně 120 milionů eur pokrývá výrobu a homologaci celkem 24 lokomotiv. Očekává se, že dodávky prvních kusů začnou v roce 2026.
Na zubačku ze Štrby opět vyjely vlaky
6.4.2022 - Po rok a půl trvající pauze se návštěvníci Vysokých Tater dočkali obnovení provozu na známé ozubnicové železnici vedoucí ze Štrby na Štrbské pleso. Původní vlaky, které na trati jezdily od roku 1970, nahradila zcela nová vozidla s hybridním pohonem od firmy Stadler Rail. Tím se završila celková rekonstrukce této dráhy, zahájená v létě roku 2020.