Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
ČD Bus má deset nových vozidel
12.1.2024 - Autobusový dopravce ČD Bus nedávno převzal desítku nových vozidel. Nízkopodlažní autobusy mají kapacitu 45 míst k sezení a součástí jejich výbavy je například klimatizace, vyklápěcí nájezdová plošina nebo couvací kamera. V následujících měsících budou zajišťovat přepravu cestujících během výluk v Jihomoravském, Plzeňském a Královéhradeckém kraji.
Invaze šelem pokračuje, přijede 50 RegioPanterů
9.1.2024 - České dráhy převezmou v průběhu letošního roku od výrobce Škoda Group více než 50 nových elektrických jednotek RegioPanter. Půjde o zhruba 150 vozů v několika různých provedeních. První RegioPanter v červeno-šedém nátěru pro Pražskou integrovanou dopravu je téměř hotový. Od léta 2024 bude jezdit na území Prahy a Středočeského kraje.
Na jihu Čech vyjede dalších pět Panterů
5.1.2024 - České dráhy budou v Jihočeském kraji provozovat elektrické vlaky až do roku 2033. Stane se tak na základě smlouvy, kterou schválilo zastupitelstvo kraje a podepsali jihočeský hejtman Martin Kuba a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. Pro cestující je to dobrá zpráva v tom, že na tratě v tomto regionu vyjede dalších pět zcela nových moderních jednotek RegioPanter.
DVI drží krok s dobou
26.12.2023 - Dceřiná společnost Českých drah, Dopravní vzdělávací institut (DVI), si dobře uvědomuje, že jako vzdělávací instituce musí pečlivě sledovat změny a výzvy, které s sebou přináší moderní doba. V současnosti, kdy na trh práce nastupuje nová generace, kterou motivují jiné faktory než jejich rodiče, je nutné změnit pohled nejen na systém práce, ale i na vzdělávání tak, aby bylo pro mladé lidi zajímavé a perspektivní.
ČD prodaly výhodně poslední část pozemků u Masarykova nádraží
21.12.2023 - České dráhy dosáhly dohody s firmou Penta Real Estate o prodeji pozemků mezi pražským Masarykovým nádražím a Florencí. Dopravce si vyjednal lepší podmínky a získá 243,8 milionu korun při převodu pozemků a dodatečný bonus závislý na změně územního plánu. Navíc ušetří přes 100 milionů korun na nákladech spojených s archeologickým průzkumem a řešením starých zátěží, včetně výdajů na přemostění metra a jeho podzemních technologií.