Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Nový jízdní řád přinesl i změny na Benešovsku
23.12.2022 - Úprava dopravního modelu na tratích z Benešova přes Olbramovice do Tábora a do Sedlčan, která souvisí se zrychlením dálkových vlaků na hlavní trati z Prahy do Tábora, patří k hlavním novinkám nového jízdného řádu v Praze a Středočeském kraji. Dopravní koncept se změnil také na trati mezi Kralupy nad Vltavou a Kladnem, kde nově jezdí většina vlaků přímo až do Prahy. Nový jízdní řád platí do 9. prosince 2023.
Lidé využívají slevu na sdílená auta za cesty vlakem
19.12.2022 - Mezi nejoblíbenější tři skupiny odměn za cestování vlakem patří kromě slev na kulturu a vlastní produkty Českých drah také sleva na jízdu carsharingem. Za dva roky spolupráce mezi ČD a družstvem Autonapůl zvolili sdílející jedinci slevu dohromady 1 134krát.
Nový e-shop zjednodušuje nákup elektronických jízdenek
14.12.2022 - Jak již mnozí cestující stihli zaregistrovat, České dráhy zavedly v oblasti online odbavení řadu novinek, které celý proces nákupu jízdenek zpřehledňují a zjednodušují. Přestože uživatelské prostředí působí stále velmi podobně, například při přístupu z mobilního zařízení se snížil počet nutných kroků k nákupu cestovního dokladu, čímž se akce notně urychlila. Cestující mohou rovněž ohodnotit svou cestu, při vyšším zpoždění jejich vlaku jim pak automaticky přijde refundace.
V novém jízdním řádu přibude vlaků s wi-fi i bezbariérových spojů
12.12.2022 - České dráhy v novém jízdním řádu 2023 podstatně rozšíří nabídku služeb ve svých vlacích. Nejvíce přibude vlaků s wi-fi, nabídkou přepravy jízdních kol, bez bariér nebo s možností napájet cestovní elektroniku. Dopravce v grafikonu zavádí celkem 9 197 různých vlaků. Denně pak vypraví v průměru 6 736 spojů. Spoje ČD najedou během roku zhruba 118 milionů kilometrů.
První motorové vlaky řady 847 od Pesy jsou před dokončením
9.12.2022 - Polský výrobce vlaků Pesa Bydhošť prezentoval na pravidelném kontrolním dni stav objednávky 66 dvoučlánkových motorových vlaků řady 847. Ty by měly přibližně za rok zamířit do Středočeského, Jihočeského a Pardubického kraje, kde významně pozvednou kvalitu vozového parku na neelektrifikovaných tratích.