Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Na Olomoucku se zabydlují RegioPantery
16.1.2023 - V návaznosti na čerstvě dokončenou elektrizaci tratě z Olomouce přes Uničov do Šumperka se cestující dočkávají nejen spolehlivějšího spojení na významné spojnici Hané s Jeseníky, ale také komfortnějšího cestování. Na trať se totiž postupně vydávají nové elektrické jednotky RegioPanter, jichž má být v konečném součtu na začátku příštího roku dohromady 27. Plnohodnotně využijí přednosti modernizované tratě od června 2023.
Elektricky vlaky jezdí přímo až do Kadaně
12.1.2023 - S novým jízdním řádem 2023 ČD v prosinci zahájily elektrický provoz na lince U1 z Děčína do Kadaně v úseku Kadaň-Prunéřov – Kadaň předměstí. Umožnila to dualizace stejnosměrných jednotek RegioPanter řady 440 a elektrifikace odbočné tratě do Kadaně předměstí. Na rozdíl od zbytku provozu v Ústeckém kraji tato odbočka využívá soustavu 25 kV 50 Hz.
Středohorská železnice zůstane i nadále v režii Českých drah
9.1.2023 - Komfortní a bezbariérové motorové vozy Stadler RS1 budou minimálně do roku 2032 typickým obrázkem pro dvě důležité středohorské dráhy. Smlouvu na provoz linek U6 a U11 sdružených pod názvem Středohorská železnice podepsal Ústecký kraj s Českými drahami.
České dráhy zajistí dopravu na Zlínsku i po roce 2023
5.1.2023 - Regionální železniční dopravu ve Zlínském kraji zajistí i po roce 2023 České dráhy. Koncem prosince podepsaly se zástupci regionu příslušné dvě smlouvy, platné od prosince 2023. Zasmluvněné tratě jsou rozděleny do dvou souborů, a to na soubor A a C. Kontrakty budou platit šest let, tedy do prosince roku 2029.
Z Prahy do Českých Budějovic se jezdí nejrychleji v historii
28.12.2022 - V novém jízdním řádu, který platí od 11. prosince 2022, pojedou expresní vlaky z Prahy do Tábora pouhých 59 minut a do Českých Budějovic pak 1 hodinu 40 minut. Opačným směrem je doba jízdy o 2 minuty pomalejší. Cesta po železnici se tak stala rychlejší než autem. Lidé se navíc vyhnou častým kolonám na rušné a extrémně zatížené silnici I/3 a na dálnici D1 a problémům s parkováním v aglomeracích, ve kterých vlaky zastavují.