Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy

Hlavní zprávy - všechny zprávy

Zaměstnanci ČD dostali ocenění za mimořádné skutkyZaměstnanci ČD dostali ocenění za mimořádné skutky

30.10.2017 - Při příležitosti Dne železnice byli oceněni kolegové, kteří při své každodenní práci prokázali duchapřítomnost, odvahu nebo vykonali mimořádný čin. Ani letošek nebyl v tomto ohledu výjimkou. Vedení Českých drah předalo uznání čtyřiadvaceti zaměstnancům.

Celý článek »

 

Oprava zastřešení hlavního nádraží skončilaOprava zastřešení hlavního nádraží skončila

26.10.2017 - Hala pražského hlavního nádraží se po téměř dvouleté rekonstrukci dočkala nového zastřešení. Kromě opravy historické památky bylo dalším cílem projektu zvýšení bezpečnosti a komfortu pro cestující.

Celý článek »

 

Akreditovaná zkušební laboratoř nabízí komplexní službyAkreditovaná zkušební laboratoř nabízí komplexní služby

19.10.2017 - Akreditovaná Zkušební laboratoř (ZL VUZ ) jako pověřená právnická osoba k provádění zkoušek dokáže v současné době nabídnout komplexní služby v oblasti homologace železničních vozidel, a to nejen v České republice. Její hlavní činností je provádění zejména typových zkoušek železničních vozidel či jejich částí, případně i některých součástí infrastruktury.

Celý článek »

 

Evropské půl století s dvoustovkouEvropské půl století s dvoustovkou

18.10.2017 - Je to takřka neuvěřitelné, ale od chvíle, kdy se na evropském kontinentu rozjel první pravidelný vlak komerční rychlostí 200 kilometrů za hodinu, uplynulo přesně půl století. Tehdy se psal 28. květen roku 1967 a tím slavným vlakem byl spoj Le Capitole spojující Paříž a Toulouse na jihu Francie.

Celý článek »

 

ČD Cargo zajišťuje vojenské přepravyČD Cargo zajišťuje vojenské přepravy

17.10.2017 - Významnou roli sehrála železnice v prusko-rakouské válce v roce 1866. Pro cesty k severní hranici, jednomu z očekávaných míst bojů, však Rakousko mohlo využít jen tratí z Vídně do Bohumína, z Prahy do Drážďan, z Pardubic do Liberce a z Kralup nad Vltavou do Turnova. Naproti tomu pruská síť na hranicích s Čechami a Slezskem byla poměrně hustá. Proto byl také postup pruské armády tak rychlý – za 20 dnů bylo asi 760 vlaky přepraveno cca 200 000 vojáků, koně, děla i další válečný materiál. Vojenští analytici se z prohrané války poučili, a proto v dalším velkém konfliktu – v 1. světové válce – už zaujímala železniční doprava výsadní postavení.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 259 | 260 | 261 | 262 | 263 | 264 | 265 | 266 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika