Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Nové vozy ZSSK jsou inspirované Slovenskem
17.9.2018 - Modernizace vozidlového parku slovenského dopravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vstoupila do další fáze. Od letošního července ZSSK nasazuje postupně na dálkové spoje více než osmdesátku buď zrekonstruovaných, či zcela nově vyrobených vozů druhé a první třídy. Interiér vagonů je proveden podle lidových motivů čičmanského vzoru a celá zakázka pro slovenskou, ale i mezinárodní dálkovou dopravu by měla být dokončena do roku 2021.
Dvě parní lokomotivy ČD zamířily do opravy
14.9.2018 - ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka se pustilo do oprav dvou parních lokomotiv. Zhruba za rok by se díky tomu měly na koleje opět vrátit stroje 434.2186 a 365.024. Kvůli nutnosti generální rekonstrukce kotlů obou strojů musel do Lužné přijet obří autojeřáb.
Šlechtičnu a Štokra na Císařském vlaku nahradila Bardotka s Brejlovcem
12.9.2018 - Tradiční Císařský vlak v režii Českých drah se vydal na svoji každoroční pouť z Děčína do Kadaně. Bohužel jej v sobotu 25. srpna nezdobila jako obvykle parní lokomotiva 475.179, ale dieselová kolegyně 753.001.
Státní slevy spuštěny, České dráhy se na ně dobře připravily
11.9.2018 - S úderem sobotní půlnoci začaly na železnici, ale i v autobusové dopravě platit výrazné slevy na jízdném pro děti a mládež od 6 do 18 let, studenty do 26 let a cestující starší 65 let. Zástupci těchto věkových kategorií mohou nově využívat ve 2. vozové třídě jízdenky se slevou 75 % z obyčejného jízdného. Platí ve všech vlacích, ačkoli ve svém nařízení vláda dala dopravcům možnost výběru spojů, v nichž by slevy po projednání s objednateli platit nemusely. Za prvních osm hodin národní dopravce prodal 1 700 zlevněných jízdenek, což podle ministra dopravy Dana Ťoka představovalo osm procent cestujících. Ten v sobotu ráno zjišťoval zájem o slevy a připravenost dopravců na pražském hlavním nádraží.
Itálie: Opomíjená vysokorychlostní velmoc
7.9.2018 - Když se u nás mluví o vysokorychlostní dopravě, pak se nejčastěji zmiňuje sousední Německo, Francie proslavená rychlovlaky TGV nebo Španělsko, které za evropské peníze vybudovalo nejrozsáhlejší vysokorychlostní síť v Evropě. Neprávem se ale úplně zapomíná na Itálii, evropskou kolébku vysokorychlostní železnice. Právě tam začala výstavba první moderní vysokorychlostní tratě na našem kontinentu a dodnes může italská železnice nabídnout bohatou inspiraci.