Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
ČD loni přepravily rekordní počet hendikepovaných
7.2.2019 - Zájem o cestování vlakem mezi lidmi se zdravotním hendikepem neustále roste. Loni České dráhy přepravily rekordní počet 7 546 osob, které si cestu zamluvily prostřednictvím objednávkového systému národního dopravce.
První páry ve Skalici aneb vzpomínka na malý železniční uzel
6.2.2019 - Její stavba nebyla úplně jednoduchá, zejména kvůli četným tunelům a přemostěním i odporu obyvatel. A také provoz na trati byl zpočátku nerentabilní. Přesto železnice z Brna do Skalice nad Svitavou a České Třebové píše historii už dlouhých 170 let. Původní jednokolejná trať byla oficiálně uvedena do provozu 1. ledna 1849, zdvoukolejnění se uskutečnilo do roku 1869.
Železniční tunely: Obezděnou tmou za vyšší rychlostí
4.2.2019 - Považujeme je za samozřejmost a bez jejich existence si dnes železnici nedovedeme představit. Od výstavby prvních tunelů v 19. století se změnilo mnohé – mechanizace, metody i způsoby ražby, které se postupně zdokonalovaly a umožnily jejich rychlejší dokončování. Řada původních staveb už samozřejmě neslouží svému účelu. Tunely, jak je známe ze současnosti, se svým předchůdcům podobají jen pramálo. Nejvýše kamennými vjezdovými portály s ozdobnými prvky.
Další přejezdy se dočkají vylepšení
1.2.2019 - Na tuzemské železniční síti se nachází bezmála osm tisíc přejezdů. Trvale se pracuje na zvyšování bezpečnosti na těchto místech jak u samotných vlaků, tak i v případě automobilů. Zároveň se mají nahrazovat stávající rizikové přejezdy mimoúrovňovým křížením. V brzké době by měla být navíc řada přejezdů vybavena novým světelným zařízením či doplněna závorami nebo kamerovým systémem.
Správkárenství získalo v Nymburce nové prostory
31.1.2019 - První vlaštovkou užší spolupráce správkárenských kapacit Českých drah a jejich dceřiných společností se stal přesun dnes již bývalého Střediska údržby Kolín do nových prostor nymburského Provozního střediska oprav dceřiné společnosti Českých drah DPOV. Díky strategickému přestěhování do Nymburka Středisko údržby ČD získalo komfortnější prostředí pro práci, lepší strojové zařízení a v neposlední řadě velmi kvalitní zázemí pro provozní zaměstnance i administrativu.