Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Lokomotivní řada 169: Asynchron pohřbila doba
21.2.2019 - Přesně před 30 lety vyjel na koleje první vlak Československých státních drah (ČSD) s moderní lokomotivou poháněnou asynchronními motory. Stalo se tak na trati z pražského hlavního nádraží do Benešova u Prahy. Měl číslo 8207, z Prahy se vydal v 10:15 hodin a do cíle dorazil o více než hodinu později. Dlužno podotknout, že lokomotiva s inovačním technickým řešením přímého pohonu dvojkolí bez převodovky dnes chátrá na dvoře lokomotivky a ČSD, respektive ČD nikdy nepatřila.
Vlakvedoucí sbírá ceny v cyklistických závodech
20.2.2019 - Sportovat začal už na základní škole. Nejprve se věnoval atletice, později navíc vesloval. V šestnácti letech jeho sportovní kariéru ukončilo zranění kolene, a tak se ke sportování vrátil až po čtyřicítce, kdy si doslova z hecu vyzkoušel závod v triatlonu. Ten v břeclavském dispečerském vlakvedoucím Oldřichu Präsensovi opět probudil závodního ducha. Brzy ho oslovila jízda na závodním kole a od té doby na něm ve své věkové kategorii sbírá řadu ocenění, v poslední době navíc v dresu ČD.
Tváře VUZ: Neexistuje požadavek, který bychom nevyřešili
19.2.2019 - Provozní ředitel zkušebnictví a člen představenstva Výzkumného Ústavu Železničního Miloš Klofanda se stal nedílnou součástí několika generací české železnice. Stál u mnoha milníků, zažil neuvěřitelné příběhy, byl u převratných událostí. Obdivoval elegantní parní lokomotivy, v pozici strojvedoucího ČSD doprovázel rychlíky vedené nejnovějšími elektrickými lokomotivami a dnes může na cerhenickém okruhu osedlat kterýkoliv nejmodernější železniční skvost.
Ozubnice: jedineční pomocníci v kopcích a horách
18.2.2019 - Nelámou rychlostní rekordy, ale zato bezpečně dopravují po mnohdy neuvěřitelně strmých terénech cestující, kteří by jinak museli absolvovat náročnou cestu po svých. Ozubnicové dráhy – německy Zahnradbahn, francouzsky Chemin de fer á crémaillère nebo také anglicky Cog Railway navíc zkracují vzdálenosti a pomáhají rozvoji horské turistiky. A to vše díky britskému správci uhelných dolů Blenkinsopovi, který společně se svým důlním inženýrem Murrayem uvedl systém ozubnicových železničních strojů v 19. století do života.
Vozy ARmpee829 nabídnou více míst první třídy
15.2.2019 - ČD představí první z restauračních vozů přestavovaných na vůz 1. třídy s bistrem s novým interiérem a technologickým vybavením kuchyně. Kromě toho bude cestujícím sloužit nový informační a elektronický rezervační systém, samozřejmostí je možnost připojení k wi-fi. Národní dopravce přeměnou reaguje na zvýšenou poptávku zákazníků po cestování v první třídě. Nové vozy se objeví nejdříve na lince Ex 2.