Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Vlaky jezdí v Praze v systému PID už 25 let
3.4.2019 - Již několik let v Praze a jejím okolí funguje systém linek zvaných Esko. Tyto vlakové spoje, které zabezpečují až na dvě kratší linky výhradně České dráhy, jsou obsluhovány z velké části moderními elektrickými a motorovými jednotkami a nabízejí většinou nejrychlejší variantu spojení oblastí Středočeského kraje s hlavním městem. Samotná historie začlenění železnice do pražské veřejné dopravy se začala psát již 30. září 1992, kdy byla podepsána smlouva mezi Prahou a tehdejší státní organizací ČSD.
Nejmenší veřejná dráha jezdí v Anglii
2.4.2019 - Velká Británie dala světu nejen klasické železnice, ale i některé rarity. Třeba trať společnosti s názvem Romney, Hythe & Dymchurch Railway nedaleko Folkestone na jižním pobřeží Anglie. Od svého vzniku je považována za nejmenší veřejnou železnici na světě. Na začátku příběhu dráhy stála obyčejná klukovská láska k železnicím s rozchodem kolejí 15 palců, což je pouhých 381 milimetrů.
Obnova vozidel ČD: 45 miliard za 10 let
1.4.2019 - České dráhy v posledních zhruba deseti letech investovaly do svého vozidlového parku přibližně pětačtyřicet miliard korun. Peníze směřovaly do nákupu nové techniky i modernizací. Díky vydatné finanční injekci mohou cestující ČD při cestách využívat moderní technologie a komfort. Národní dopravce v investicích však nepoleví. Připravili jsme přehled nové i modernizované techniky včetně výhledu na další roky. Do čeho se tedy nalijí další miliardy korun? A odkud budou směřovat?
Trať do Kadaně čeká elektrizace, vyrazí sem RegioPanteři
29.3.2019 - Obyvatelé Kadaně získají do dvou let přímé vlakové spojení s většinou významných center Ústeckého kraje. Umožní to plánovaná elektrizace traťového úseku z Kadaně-Prunéřova do Kadaně. O záměru informovala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). České dráhy na trať po dokončení akce nasadí RegioPantery. Náklady na vybudování se vyšplhají na bezmála půl miliardy korun.
Pardubický železniční uzel projde rekonstrukcí
28.3.2019 - Pardubice hlavní nádraží – jeden z nejvýznamnějších a současně nejzatíženějších železničních uzlů na prvním železničním tranzitním koridoru projde kompletní přestavbou. Se stavebními pracemi se začne už letos a pokračovat budou až do poloviny roku 2022.