Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
V Bohumíně modernizují stávající myčku
21.8.2019 - Čistší vlaky, více mycích programů a úsporu vody zajistí rekonstruovaná myčka Českých drah na pracovišti střediska údržby Bohumín Oblastního centra údržby Východ. Patří k nejfrekventovanějším centrům údržby regionálních i dálkových vlaků včetně jednotek Pendolino. České dráhy nyní využívají vedle myčky v Bohumíně i moderní zařízení na vysoké technické úrovni v Českých Budějovicích a Praze. Po modernizaci se myčka v Bohumíně zařadí mezi zařízení splňující nejvyšší technologické a ekologické standardy.
ČD Muzeum v Lužné oslaví dvacet let
20.8.2019 - ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka letos oslaví dvacáté narozeniny. Slavnost k tomuto jubileu se zároveň stane Dnem železnice, chybět nebudou tradiční světy změny, zábavy a historie. Návštěvníci se mohou těšit na bohatý program i oblíbenou noční show. Do Lužné pojede řada speciálních historických vlaků nejen z Prahy. Akce se uskuteční o víkendu 21. a 22. září.
V Hlinsku funguje nový terminál
19.8.2019 - Na začátku července začal v Hlinsku v Čechách v Pardubickém kraji sloužit cestujícím zcela nový dopravní terminál, který je umístěný v těsné blízkosti železničního nádraží. Právě sem přijíždí celá řada osobních a spěšných vlaků Českých drah, které zajišťují provoz na přilehlé trati z Pardubic do Havlíčkova Brodu.
ČD se chystají nakoupit stovky nových vozů
16.8.2019 - České dráhy vypíší nové zadávací řízení na rámcovou smlouvu až na 180 osobních vozů pro dálkovou dopravu s rychlostí až 230 km/h. Posléze je nasadí na linku do Berlína a Hamburku, kde využijí svou maximální rychlost. Kvůli novému zadávacímu řízení však dopravce zrušil rok starou soutěž na 90 vozů s rychlostí 200 km/h, které se měly spojovat až do desetivozových, tlakotěsných souprav.
Vozy ARmpee dostávají novou tvář
15.8.2019 - Dceřiná společnost Českých drah DPOV modernizuje sedmadvacet z původně vozidel řady WRmee816, restauračních a bistro vozů na kombinované vozy první třídy s bistrem řady ARmpee829. Jeden z vagonů byl prezentován také na letošním veletrhu Czech Raildays v Ostravě a první čtveřice je k vidění v pravidelném provozu například na lince Praha – Opava. Nasazení se plánuje i na Valašské expresy či mezinárodní spoje z Prahy do Krakova. Jak vypadá v praxi celý proces modernizace těchto vozů, jejichž cesta začíná a končí v Praze?