Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Každý by si měl najít svoji trasu
27.8.2020 - Jak si myslíte, že tráví ministr svůj volný čas? S golfovou holí nebo na tenisovém kurtu? A co třeba s rodinou, baťohem, psem a vychlazeným pivkem na lokálce uprostřed českých hvozdů. Málokdo ví, že vicepremiér Karel Havlíček je milovníkem cestování vlakem, a pokud to je jen trošku možné, cestuje po železnici. Kam, s kým a proč nejraději jezdí, napoví následující řádky.
V Rakousku provozují první jednotku Cityjet Eco
26.8.2020 - Rakouské spolkové dráhy ÖBB uspořádaly 22. července ve spolupráci se společností Siemens Mobility prezentační jízdu dvouzdrojové elektrické jednotky trolej/akumulátor Cityjet Eco pro zástupce Českých drah a jejich hosty. Jízda se uskutečnila na trati ze Sigmundsherbergu přes Horn a Hadersberg do Sankt Pöltenu ve spolkové zemi Dolní Rakousko.
TSI jsou pro specialisty VUZ zákonem
25.8.2020 - Expert Kanceláře autorizované osoby (KAO) Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) Jan Veselík je železničářské dítě. Jeho otec byl strojvedoucím, a pokud to bylo možné, podíval se malý Honzík i na stanoviště. Nyní je z Jana Veselíka otec od rodiny, ale u vlaků zůstal. Ve VUZ má na starosti posuzování shody nákladních vozů s Technickými specifikacemi pro interoperabilitu. Pochlubit se však může i licencí strojvedoucího.
Noční doprava zažívá nesmělou renesanci
24.8.2020 - Luxusní lůžkové vozy na železnici oslaví brzy 150 let existence. Lůžkové vlaky zaznamenaly dobré i zlé časy od skromných počátků ve 2. polovině 19. století přes období luxusních spojů pro bohaté zákazníky po rozsáhlý systém nočních vlaků dostupných širokým společenským vrstvám ve 2. polovině 20. století až po úpadek noční dopravy na počátku 21. století. Přečkaly i nedávné zastavení mezistátní dopravy způsobené pandemií koronaviru.
Nadace si spolupráci s ČD pochvaluje
21.8.2020 - Nadace Okřídlené kolo (NOK) letos slaví 16. narozeniny. A za tu dobu se díky instituci, která pomáhá při záchraně železničních památek, podařilo zdárně dokončit několik velkých projektů. Jmenujme například rekonstrukci parního motorového vozu M 124.001 nebo parní lokomotivy 464.202, 314.303. České dráhy jsou od začátku jejím důležitým partnerem. Nyní například chystají odprodej historické techniky Národnímu technickému muzeu.