Železničář / Hlavní zprávy / Hlavní zprávy - všechny zprávy
Hlavní zprávy - všechny zprávy
Žralok se úspěšně zotavuje
22.4.2021 - Motorová jednotka 844.005, poničená při loňské mimořádné události u Perninku na Karlovarsku, se v plzeňském Oblastním centru údržby probouzí k životu. Krátce po tragické srážce a komisionální prohlídce bylo totiž rozhodnuto, že poškození není tak fatální, aby RegioShark nešel opravit svépomocí z dodaných náhradních dílů. Hůře však dopadl řídicí vůz 914.034 jednotky RegioNova, se kterým se Shark srazil. Ten bude sešrotován.
Železniční průmysl exportuje přes polovinu své produkce
21.4.2021 - Vysoce konkurenceschopné a stabilní odvětví, které dokáže odolávat i ekonomickým obtížím spojeným s pandemií. Tak je možné okomentovat hospodářské výsledky, kterých loni dosáhly společnosti sdružené v Asociaci podniků českého železničního průmyslu (ACRI). Vykázaly obrat ve výši zhruba 77 miliard korun a oproti roku 2019 jejich obrat meziročně mírně vzrostl. Velmi významný je pak i podíl exportu, který v roce 2020 dosáhl 53 %.
Příjem signálu GSM vylepší unikátní okna
8.4.2021 - České dráhy budou prvním dopravcem v naší republice i ve střední Evropě, který nabídne cestujícím snazší telefonování a příjem dat v jedoucím vlaku. Stane se tak díky patentu společnosti Siemens, který umožňuje snadný průchod elektromagnetických vln o kmitočtech 500 MHz až 3,5 GHz využívaných sítěmi GSM. Nový typ oken je poprvé použit u 50 nejmodernějších vozů ČD určených pro spoje Západního expresu.
Láska k vlakům ho přivedla k Sergejům
5.4.2021 - Patří k těm, kteří nejsou na železnici na první pohled příliš vidět, a cestující o něm zpravidla ani neví. Přesto je jeho profese nezastupitelná. Strojvedoucí Petr Proft vyrostl na nádraží a život jeho celé rodiny je spojený s dráhou. Té se věnuje i ve svém volném čase. Stanul totiž v čele spolku, jenž se soustřeďuje na údržbu, rekonstrukce a provoz historických vozidel.
Testy nových vozů se chýlí k závěru
2.4.2021 - České dráhy začnou ve druhé polovině roku nasazovat na linky mezi Prahou a Chebem nejmodernější vlaky z produkce konsorcia Siemens Mobility a Škoda Transportation. Postupně na tyto linky vyjede 10 pětivozových souprav, každá s kapacitou zhruba 330 míst k sezení. Nyní ve Zkušebním centru VUZ ve Velimi končí poslední typové zkoušky.