Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Historie / Historie - všechny zprávy

Historie - všechny zprávy

Železnice pod hrady a zámkyŽeleznice pod hrady a zámky

3.5.2018 - Většinou pod monumenty hradů a zámků, tyčících se na vrších kopců, vedly obchodní cesty po zemi i po vodě, neboť ty nejdůležitější se stavěly převážně v blízkosti řek. Časem se v údolích pod nimi rozjely i vlaky, protože se ukázalo, že železnice je daleko rychlejší a pohodlnější k přepravě čehokoli než tehdejší zdlouhavá plavba čluny či dostavníková nebo formanská jízda.

Celý článek »

 

Černý den Českých Velenic: 23. březen 1945Černý den Českých Velenic: 23. březen 1945

4.4.2018 - V samotném závěru druhé světové války bombardovalo spojenecké letectvo nádraží v Českých Velenicích a také přilehlé železniční dílny. Nálet, který trval asi čtvrt hodiny, připravil o život více než sto německých civilistů a řadu vojáků. Dílny začaly částečně fungovat už po několika měsících.

Celý článek »

 

45 let mostu s kolejovou dráhou45 let mostu s kolejovou dráhou

21.2.2018 - Ještě dlouho před jeho otevřením se začalo dvojsmyslně mezi obyvateli Prahy říkat: „Tak jako Gottwald, tak i tento most zkrátí lidem, kteří přijdou v úvahu, cestu na Pankrác“. Ve spojení s naším „prvním dělnickým prezidentem“ tím byla myšlena samozřejmě místní věznice. My se však budeme věnovat této zvláštní stavbě.

Celý článek »

 

Jan Wohanka: Šlechtitel řepy na drezíněJan Wohanka: Šlechtitel řepy na drezíně

7.2.2018 - Vpravdě neobyčejnému úspěchu, totiž že se v podhůří Brd začala vyrábět kolejová vozidla, vděčíme dnes již trochu pozapomenutému obchodníkovi a podnikateli Josefu Wohankovi. Svojí vynalézavostí a pílí se vypracoval mezi podnikatelskou elitu první republiky. Obchodoval s koženými výrobky, vyráběl cukrovarnické stroje, drezíny a proslul také jako šlechtitel řepného semene.

Celý článek »

 

Italská Želva oslavila padesátkuItalská Želva oslavila padesátku

31.1.2018 - Druhou polovinu 60. a začátek 70. let minulého století lze vnímat jako zlatou éru poválečné železnice. Dráha je už pod tlakem konkurence, jako jsou trysková letadla a rychle se rozvíjející motorismus podpořený stavbou dálnic. Přesto má i nadále nezastupitelnou roli v osobní i nákladní dopravě a svého postavení se nevzdává lacino. Právě v té době vstupují na scénu moderní a nebývale komfortní vagony i rychlé a výkonné lokomotivy, které se stanou legendami v boji o zákazníky. V Německu je to E 03, zakrátko přeznačená na 103, ve Francii CC 6500 a v Itálii dostane tuto úlohu řada E.444, ironicky pokřtěná jako Tartaruga – Želva.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika