Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Železniční uzel Česká Třebová čeká modernizace za miliardy

Železniční uzel Česká Třebová čeká modernizace za miliardy

21.12.2022

Správa železnic hodlá v roce 2024 zahájit modernizaci železničního uzlu Česká Třebová. Je důležitý pro osobní i nákladní železniční dopravu. Poslední zásadní rekonstrukci podstoupil v 50. letech minulého století.

Železniční uzel Česká Třebová čeká modernizace za miliardy

Díky modernizaci se zvýší traťová rychlost, čímž se zkrátí jízdní doby vlaků a zlepší se komfort a bezpečnost cestujících. Stavba bude největší ucelenou modernizací železničního uzlu v síti SŽ. Celkové investiční náklady organizace předpokládá ve výši 11,9 miliardy korun, znovu je upřesní v roce 2023 z dokumentace pro stavební povolení. Stavbaři opraví nástupiště, která budou mít bezbariérový přístup, a zastřešení, vznikne i nový informační systém. Současný podchod se prodlouží a tím nahradí už dosluhující stávající. Další podchod v jižní části nahradí lávka přes kolejiště. Zvýšení bezpečnosti zajistí nové staniční zabezpečovací zařízení. Stanice bude zapojena do dálkového ovládání z Centrálního dispečerského pracoviště Praha.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 1

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika