Železničář / Zpravodajství / Železniční doprava pro kraje pokračuje čtvrtým ročníkem
Železniční doprava pro kraje pokračuje čtvrtým ročníkem
13.4.2018 – autor: MARTIN HARÁK
Letos pokračuje čtvrtý ročník kulatých stolů, kdy jednají představitelé krajských reprezentací, Českých drah a SŽDC. Motto setkání zní „Efektivní provázanost železničních spojů mezi kraji“.
![Železniční doprava pro kraje pokračuje čtvrtým ročníkem](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/kulatestoly712.jpg)
Jeden z prvních mítinků se uskutečnil 22. března v České Třebové, kde se rokovalo o dopravě na jižní a střední Moravě a na Pardubicku. Hovořilo se i o modernizaci pardubického hlavního nádraží nebo rekonstrukci trati Chrudim – Pardubice-Rosice nad Labem, ve hře zůstává také Boskovická spojka. Velkým tématem se stalo dálkové ovládání trati Brno – Česká Třebová. Diskuze se vedla o informačních systémech, které by měly být propojeny mezi SŽDC, Českými drahami a také integrovanými dopravními systémy. Navíc SŽDC chystá projekt s názvem Virtuální tabule manažera infrastruktury, což je mobilní aplikace, v níž se cestující dozví, kde se nacházejí vlaky a jaké je jejich případné zpoždění. Velký prostor se věnoval přidělování kapacity dopravní cesty či problémům s plněním jízdního řádu.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »