Železničář / Zpravodajství / Železniční doprava pro kraje pokračuje čtvrtým ročníkem
Železniční doprava pro kraje pokračuje čtvrtým ročníkem
13.4.2018 – autor: MARTIN HARÁK
Letos pokračuje čtvrtý ročník kulatých stolů, kdy jednají představitelé krajských reprezentací, Českých drah a SŽDC. Motto setkání zní „Efektivní provázanost železničních spojů mezi kraji“.

Jeden z prvních mítinků se uskutečnil 22. března v České Třebové, kde se rokovalo o dopravě na jižní a střední Moravě a na Pardubicku. Hovořilo se i o modernizaci pardubického hlavního nádraží nebo rekonstrukci trati Chrudim – Pardubice-Rosice nad Labem, ve hře zůstává také Boskovická spojka. Velkým tématem se stalo dálkové ovládání trati Brno – Česká Třebová. Diskuze se vedla o informačních systémech, které by měly být propojeny mezi SŽDC, Českými drahami a také integrovanými dopravními systémy. Navíc SŽDC chystá projekt s názvem Virtuální tabule manažera infrastruktury, což je mobilní aplikace, v níž se cestující dozví, kde se nacházejí vlaky a jaké je jejich případné zpoždění. Velký prostor se věnoval přidělování kapacity dopravní cesty či problémům s plněním jízdního řádu.
Další články této rubriky
Muzejní Brejlovec pomáhal s likvidací následků nehody
10.4.2025 - Legendární motorová lokomotiva T 478.3001 ze sbírky historických vozidel Českých drah pomáhala s likvidací následků nehody, která se stala na konci února nedaleko Hustopečí nad Bečvou. Při mimořádné události vykolejil nákladní… »
Bateriové RegioPantery ČD přilákaly další cestující
6.4.2025 - Čtyři bateriové jednotky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem… »
Půjčovny jízdní kol ČD Bike od letoška fungují celoročně
5.4.2025 - Půjčovny jízdních kol, které České dráhy provozují pod značkou ČD Bike, nabízejí služby od letoška nově celoročně. Provozovny fungují na nádražích ve větších městech nebo turisticky atraktivních lokalitách. Zákazníci… »