Železničář / Zpravodajství / Začnou první práce na rekonstrukci stanice Praha-Smíchov
Začnou první práce na rekonstrukci stanice Praha-Smíchov
25.6.2023
První část rekonstrukce stanice Praha-Smíchov může začít, Správa železnic už vybrala zhotovitele prací. Stala se jím společnost STRABAG Rail, která předložila nabídku ve výši 60,8 milionu korun bez DPH. Hlavní náplní první etapy rekonstrukce bude odstranění části kolejiště a demontáž ocelové lávky, která vede přes koleje do Radlické ulice.

Práce začnou letos v září. Právě snesení kolejí se dotkne cestujících, protože prodlouží jízdu vlaků směrem na Žvahov a Hostivici. V místě přerušené staniční koleje číslo šest se vybuduje provizorní nástupiště o délce 100 metrů. Stavbaři dále demontují trakční vedení, přeloží kabely napájecího vedení a upraví veřejné osvětlení. Hlavní část rekonstrukce SŽ chystá do navazující etapy a tendr na ni vypíše v příštích týdnech. Smíchovské nádraží by mělo být v budoucnu součástí nového dopravního terminálu, který má být zprovozněn v roce 2026. Vedle železniční stanice bude zahrnovat také stanice metra a tramvají, autobusů, trolejbusů a elektrobusových linek. Vznikne také velkokapacitní záchytné parkoviště P+R.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »