Železničář / Zpravodajství / Začíná první část výluky brněnského uzlu
Začíná první část výluky brněnského uzlu
13.7.2018 – autor: MARTIN HARÁK
Od 16. července do 31. srpna ovlivní brněnský železniční uzel první z velkých výluk železniční dopravy. Druhá na ni naváže o prvním zářijovém víkendu a třetí, nejvýznamnější, potrvá celý rok 2019. Při první výluce, kdy se začne rekonstruovat pátý a šestý peron na brněnském hlavním nádraží, budou omezeny některé vlaky ve směru Střelice.

Rychlíky linky R11 od Jihlavy pojedou nadále na hlavní nádraží, ale zamíří se „otočit“ do Brna-Maloměřic, aby rychle uvolnily průjezdné koleje. Regionální spoje linky S41 směrem od Moravských Bránic, jezdící v hodinovém taktu, budou vedeny na hlavní nádraží a spoje, které jezdí v půlhodinovém taktu, budou nahrazeny v celé délce průběžných tras autobusy náhradní dopravy. Některé vlaky základního taktu linky S4 budou vyrážet a končit již v Brně-Horních Heršpicích, kde ale jsou zabezpečeny přestupy na linku S3 směřující do Brna nebo Modřic. I zde bude půlhodinový takt nahrazen autobusy. O víkendech bude však zachován provoz vlaků.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »