Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Začala rekonstrukce trati z Prahy do Berouna

Začala rekonstrukce trati z Prahy do Berouna

10.12.2019 – autor: JOSEF HOLEK

Opravou úseku Praha-Smíchov – Praha-Radotín odstartovala v polovině listopadu přestavba trati č. 171, resp. spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. SŽDC za přestavbu zaplatí více než tři miliardy korun.

Začala rekonstrukce trati z Prahy do Berouna

Díky zvýšení traťové rychlosti se zrychlí cestování vlakem – klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi jako Pendolino ještě o 10 km/h rychleji. Rekonstrukce čeká i stanici Praha-Radotín. Kromě modernizovaných nástupišť s normovou výškou 550 mm zde budou nově i výtahy, které zajistí přístup do podchodu.  Změn dozná rovněž zastávka Velká Chuchle, která se přesune ke čtyřkolejnému přejezdu blíže k centru městské části. U krajních kolejí SŽDC vybuduje vnější nástupiště s mimoúrovňovým přístupem. Vložením kolejových spojek zde vznikne odbočka. Dosavadní souběh dvou dvoukolejných tratí, směřujících do Radotína od Krče a od Smíchova, tak nahradí regulérní čtyřkolejná trať. Namísto samotného přejezdu ve Velké Chuchli správce infrastruktury počítá s výstavbou nadjezdu, který bude součástí druhé etapy stavby. Hotovo by mělo být v průběhu roku 2022.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.6

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika