Železničář / Zpravodajství / Za Kozlem budou jezdit vlaky národního dopravce
Za Kozlem budou jezdit vlaky národního dopravce
10.7.2018 – autor: JOSEF HOLEK
České dráhy se dohodly s Plzeňským Prazdrojem na obnovení provozu na vlečce ze Strančic do Velkých Popovic. Poslední vlak tu projel v roce 2005. Nyní bude od začátku prázdnin každou neděli zajíždět historický motorový vůz řady M 152.0 v režii národního dopravce na čerstvě zřízené nástupiště u velkopopovického pivovaru, který patří právě Prazdroji.
Ještě dříve na zhruba pět a půl kilometru dlouhou vlečku vyjel v sobotu 9. června historický parní vlak s lokomotivou 423.041, šesticí vozů řad Ce a DRa a motorovou lokomotivou T 444.162. Přivezl totiž stovky lidí na zdejší pivní slavnosti Den Kozla. „Dlouho jsme se těšili. Je krásné, že si akce našla tolik příznivců i těch, kteří se do Velkých Popovic vypravili vlakem. Znovuobnovení vlečky po třinácti letech je pro nás velkým krokem. První jízda dopadla na výtečnou,“ zhodnotila Pavla Mášková z Plzeňského Prazdroje s tím, že přípravy na provoz trvaly rok.
Než mohla na poslední úsek ze Strančic vyrazit pára, projel celou trasu motorový vůz řady M 152.0. Nejprve na zkoušku 17. května a 7. června již na první prezentační jízdě. Mezi tím se však museli železničáři postarat o vlečku samotnou. „Na podzim jsme si zmapovali, v jakém stavu vlečka je. Vyměnili jsme některé pražce, bylo rovněž nutné vysekat některé zarostlé úseky a postavili jsme i jeden propustek. Nedávno jsme dobetonovali některá návěstidla a okolní dopravní značení,“ vyjmenovala Mášková.
Kvůli bezpečnosti pomalu
I přes péči, které se železnici v posledních týdnech dostalo, musela jet parní souprava s Velkým Bejčkem velmi nízkou rychlostí, s ohledem na bezpečnost jela pomalu i zmíněná Karkulka. „Bylo to hlavně kvůli spádu 29 promile a kvůli bezpečnému zastavení před bránou pivovaru,“ vysvětlil Marek Plochý, manažer ČD Nostalgie. „Motorová lokomotiva byla na druhý konec soupravy nasazena proto, že vlak nesmí být sunutý. Trať je sklonově náročná a jsou na ní také nezabezpečené přejezdy.“
Motorový vůz řady M 152.0 bude vyrážet každou neděli z pražského hlavního nádraží až do 30. září, vždy jen jednou za den. V balíčku s jízdenkou bude klasická prohlídka pivovaru a degustace nefiltrovaného a nepasterizovaného piva v místních sklepeních. Na veškeré dění dohlédne živý kozel Olda.
Další články této rubriky
Spoje na trati Choceň – Náchod zůstanou zachovány
14.9.2024 - Pardubický kraj nakonec upustil od původního záměru zrušit některé méně využívané spoje na trati 026 Choceň – Týniště nad Orlicí – Náchod. Předmětné spoje pro období jízdního řádu 2024/2025 budou zachovány, nově také… »
Ve Valašském Meziříčí se slavilo výročí Velkého bejčka
11.9.2024 - Regionální den železnice ve Valašském Meziříčí na Vsetínsku, který se uskutečnil v sobotu 17. srpna, byl především ve znamení oslav stých narozenin parní lokomotivy Velký bejček. Speciálně vyzdobený stroj řady 423.0 si mohli… »
ČD hledají zájemce o koupi železničního zdravotnictví
10.9.2024 - České dráhy vyhlásily výběrové řízení na nalezení vhodného zájemce o koupi části závodu, jehož součástí jsou zdravotnická zařízení v České Třebové, Nymburku, Olomouci, Ostravě, Plzni a Praze. V současné době je tato… »