Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Za Kozlem budou jezdit vlaky národního dopravce

Za Kozlem budou jezdit vlaky národního dopravce

10.7.2018 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy se dohodly s Plzeňským Prazdrojem na obnovení provozu na vlečce ze Strančic do Velkých Popovic. Poslední vlak tu projel v roce 2005. Nyní bude od začátku prázdnin každou neděli zajíždět historický motorový vůz řady M 152.0 v režii národního dopravce na čerstvě zřízené nástupiště u velkopopovického pivovaru, který patří právě Prazdroji.

Za Kozlem budou jezdit vlaky národního dopravce

Ještě dříve na zhruba pět a půl kilometru dlouhou vlečku vyjel v sobotu 9. června historický parní vlak s lokomotivou 423.041, šesticí vozů řad Ce a DRa a motorovou lokomotivou T 444.162. Přivezl totiž stovky lidí na zdejší pivní slavnosti Den Kozla. „Dlouho jsme se těšili. Je krásné, že si akce našla tolik příznivců i těch, kteří se do Velkých Popovic vypravili vlakem. Znovuobnovení vlečky po třinácti letech je pro nás velkým krokem. První jízda dopadla na výtečnou,“ zhodnotila Pavla Mášková z Plzeňského Prazdroje s tím, že přípravy na provoz trvaly rok.

Než mohla na poslední úsek ze Strančic vyrazit pára, projel celou trasu motorový vůz řady M 152.0. Nejprve na zkoušku 17. května a 7. června již na první prezentační jízdě.  Mezi tím se však museli železničáři postarat o vlečku samotnou. „Na podzim jsme si zmapovali, v jakém stavu vlečka je. Vyměnili jsme některé pražce, bylo rovněž nutné vysekat některé zarostlé úseky a postavili jsme i jeden propustek. Nedávno jsme dobetonovali některá návěstidla a okolní dopravní značení,“ vyjmenovala Mášková.

Kvůli bezpečnosti pomalu

I přes péči, které se železnici v posledních týdnech dostalo, musela jet parní souprava s Velkým Bejčkem velmi nízkou rychlostí, s ohledem na bezpečnost jela pomalu i zmíněná Karkulka. „Bylo to hlavně kvůli spádu 29 promile a kvůli bezpečnému zastavení před bránou pivovaru,“ vysvětlil Marek Plochý, manažer ČD Nostalgie. „Motorová lokomotiva byla na druhý konec soupravy nasazena proto, že vlak nesmí být sunutý. Trať je sklonově náročná a  jsou na ní také nezabezpečené přejezdy.“

Motorový vůz  řady M 152.0 bude vyrážet každou neděli z pražského hlavního nádraží až do 30. září, vždy jen jednou za den. V balíčku s jízdenkou bude klasická prohlídka pivovaru a degustace nefiltrovaného a nepasterizovaného piva v místních sklepeních. Na veškeré dění dohlédne živý kozel Olda.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Další články této rubriky

Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončilČasopis Železničář po mnoha desetiletích skončil

30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »

Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendistyUspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty

30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »

Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoruLibeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru

28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika