Železničář / Zpravodajství / Z Prahy do Brna se jezdí opět za 2,5 hodiny
Z Prahy do Brna se jezdí opět za 2,5 hodiny
13.8.2023
Doba jízdy vlaků railjet Vindobona a EuroCity Metropolitan/Hungaria/Slovenská strela mezi Prahou a Brnem se od července zkrátila o 21, respektive o 26 minut. Rychleji se cestuje také do Vídně, Bratislavy nebo Budapešti.
Vlak EC Hungaria znovu jezdí do centra Prahy a zastaví vedle nádraží v Holešovicích také v Praze hlavním nádraží. Obnovilo se i přímé vlakové spojení railjet Vindobona Graz – Wien – Brno – Praha – Dresden – Berlin. Návrat spojů railjet a EuroCity zpět na trať přes Českou Třebovou, jež nabízí lepší spojení mezi Prahou, Pardubicemi a Brnem, umožnilo dokončení hlavních oprav na 1. koridoru. Zkrácení doby jízdy znamená zvýšení cestovní rychlosti (včetně zastávek nebo úseků s nižší rychlostí) mezi Prahou a Brnem na zhruba 100 km/h. Aktuální cestovní časy jsou vedle technických parametrů tratě a souprav ovlivněny také dalšími investičními akcemi na trase vlaků či hustotou provozu. Příměstské úseky v Praze a Brně a obecně celý 1. koridor patří k nejvytíženějším tratím v České republice.
Další články této rubriky
ČD podepsaly dodatek se Středočeským krajem
8.5.2024 - Středočeský kraj prodloužil smlouvu s Českými drahami na provoz na neelektrifikovaných tratích do roku 2034. Vypršet měla po deseti letech, tedy v prosinci 2029. Výměnou za její prodloužení ČD investují do vozového parku na… »
Kauza Falcon definitivně skončila
7.5.2024 - Společnosti RegioJet a České dráhy oznámily počátkem dubna dosažení dohody o ukončení všech sporů souvisejících s kauzou Falcon, které zahrnovaly i soudní spor o náhradu újmy ve výši 716 977 278 Kč s příslušenstvím. … »
Z Prahy vyrazil do Bruselu nový noční spoj
5.5.2024 - Díky spolupráci společnosti České dráhy a nizozemsko-belgického dopravce European Sleeper se v úterý 26. března na svou první cestu z pražského hlavního nádraží vydal nový noční vlak do Bruselu. Symbolicky po dvaceti letech… »