Železničář / Zpravodajství / Z Prahy do Brna se jezdí opět za 2,5 hodiny
Z Prahy do Brna se jezdí opět za 2,5 hodiny
13.8.2023
Doba jízdy vlaků railjet Vindobona a EuroCity Metropolitan/Hungaria/Slovenská strela mezi Prahou a Brnem se od července zkrátila o 21, respektive o 26 minut. Rychleji se cestuje také do Vídně, Bratislavy nebo Budapešti.

Vlak EC Hungaria znovu jezdí do centra Prahy a zastaví vedle nádraží v Holešovicích také v Praze hlavním nádraží. Obnovilo se i přímé vlakové spojení railjet Vindobona Graz – Wien – Brno – Praha – Dresden – Berlin. Návrat spojů railjet a EuroCity zpět na trať přes Českou Třebovou, jež nabízí lepší spojení mezi Prahou, Pardubicemi a Brnem, umožnilo dokončení hlavních oprav na 1. koridoru. Zkrácení doby jízdy znamená zvýšení cestovní rychlosti (včetně zastávek nebo úseků s nižší rychlostí) mezi Prahou a Brnem na zhruba 100 km/h. Aktuální cestovní časy jsou vedle technických parametrů tratě a souprav ovlivněny také dalšími investičními akcemi na trase vlaků či hustotou provozu. Příměstské úseky v Praze a Brně a obecně celý 1. koridor patří k nejvytíženějším tratím v České republice.
Další články této rubriky
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »
SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov
25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »
Ve Studénce začala stavba podjezdu pod koridorem
22.4.2025 - Bezmála po deseti letech od tragického střetu Pendolina s kamionem na železničním přejezdu ve Studénce na Novojičínsku, při němž zemřeli tři lidé a další včetně strojvedoucího se vážně zranili, začala koncem března stavba… »