Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Z Moravy na poloostrov Hel pojede v létě nový rychlík, spojí zemi s letovisky

Z Moravy na poloostrov Hel pojede v létě nový rychlík, spojí zemi s letovisky

21.6.2018 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ foto: Wikipedia

Severní Moravu a polská přímořská letoviska na Baltu spojí o letošních prázdninách nový rychlík Wydmy. Na svou trasu se poprvé vydá 22. června.

Z Moravy na poloostrov Hel pojede v létě nový rychlík, spojí zemi s letovisky

Pro spojení do polských přímořských letovisek bude k dispozici také nová Včasná jízdenka Polsko za zajímavou cenu.   „Noční rychlík Wydmy zajišťuje především spojení polského průmyslového Slezska s řadou přímořských letovisek na baltském pobřeží Polska včetně kouzelného a turisty vyhledávaného poloostrova Hel,“ uvedl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za úsek osobní dopravy.

„Českým drahám se podařilo dojednat s polskými železnicemi prodloužení vlaku až do Bohumína, nasazení české soupravy a zajištění výhodné ceny u Včasné jízdenky Polsko pro nové relace, takže se usnadní přímá cesta také našim turistům do vyhledávané oblasti Sopot, Gdyně, Helu a dalších letovisek,“ doplnil Michal Štěpán.    

Denně až do září

Rychlík Wydmy bude v provozu každý den od  22. června do 1. září. Zařazeny v něm budou běžné rychlíkové vagony 2. třídy a polské lůžkové vozy. Z Bohumína bude odjíždět večer ve 20:12 hodin a ráno bude projíždět například Gdaňsk, Sopoty, Gdyni a jízdu ukončí v letoviscích Leba a Hel. Opačným směrem bude odjíždět z baltského pobřeží ve večerních hodinách a do Bohumína přijede dopoledne v 9:58 hodin. Pro noční vlak Wydmy byla rozšířena nabídka Včasných jízdenek Polsko. Cesta z Ostravy na Hel vyjde od 624 Kč, z Brna od 754 Kč a z Prahy od 884 Kč.  

Pro cestu z České republiky do letovisek na baltském pobřeží v Polsku lze využít také vlak EuroCity Sobieski z Vídně do Gdaňsku, Sopot a Gdyně. Tento denní vlak odjíždí z Břeclavi v 9:11, z Přerova v 10:09 a z Ostravy hl. n. v 11:01 hodin. Do Gdaňska přijíždí v 18:12 a do cílové stanice v Gdyni v 18:37. Opačným směrem odjíždí z Troj­městí před polednem a do Ostravy hl.n. přijíždí v 18:58, do Přerova v 19:49  a do Břeclavi ve 20:45. Vlak je sestaven z moderních klimatizovaných vozů polských železnic. Další spojení nabízejí i jiné denní a noční vlaky s přestupem ve Varšavě.


Průměrné hodnocení (19 hlasů): 4.32

Další články této rubriky

Na IV. koridoru se rodí obří stavbyNa IV. koridoru se rodí obří stavby

27.5.2020 - Zřejmě na žádné jiné dopravní stavbě v Česku se v současné době nepracuje více, než je tomu v případě čtvrtého tranzitního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Staví se totiž hned na třech dlouhých úsecích a na… »

Stavební práce u Šakvic pokračujíStavební práce u Šakvic pokračují

20.5.2020 - Po zimní přestávce se opět rozeběhly stavební práce na modernizaci, ale především elektrizaci železniční tratě z koridorové stanice Šakvice do nedalekých Hustopečí u Brna. »

Ostravské hlavní nádraží má nové eskalátoryOstravské hlavní nádraží má nové eskalátory

19.5.2020 - Na konci dubna začal na ostravském hlavním nádraží zkušební provoz čtyř nových eskalátorů, které umožní pohodlnější přístup z odbavovací haly do nadchodu spojujícího jednotlivá nástupiště. Nové schody se stavěly od… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika