Železničář / Zpravodajství / Z Břeclavi do Vídně po novém Oskarovi
Z Břeclavi do Vídně po novém Oskarovi
27.9.2016 – autor: MARTIN HARÁK
Pravidelné spoje mezinárodních osobních, ale i nákladních vlaků, které spojují Českou republiku s Rakouskem, jezdí od konce srpna po zbrusu novém mostě, který se nachází v těsné blízkosti státní hranice.
Dosavadní spojení obou břehů Dyje bylo takřka dva roky v rekonstrukci a aby se zamezilo významnějším zpožděním, musela se zřídit speciální výhybna u lokality Pohansko. Unikátní předpjatá ocelová konstrukce s mostovkou, tvořenou svařovaným žlabem pro průběžné kolejové lože, nebyla dosud v Česku použita. Původní most měl tři mostní pole, nový tvoří jediný téměř stometrového rozpětí bez jediného pilíře v korytě řeky. Poslední technická zkouška, která podmiňuje rychlost 160 km/hod, se uskutečnila v úterý 6. září. Od tohoto data je možné plnohodnotné využití obou mostních konstrukcí. Nový most dostal jméno Oskar podle žlutých táhel, která jsou použita v konstrukci této stavby.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »