Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Výstavba haly v Plzni je v polovině

Výstavba haly v Plzni je v polovině

23.6.2021 – autor: JOSEF HOLEK

Výstavba haly v areálu Oblastního centra údržby (OCÚ) Západ Českých drah v Plzni je ve své polovině. Moderní opravárenské zázemí pro údržbu a opravy nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb s nosností 5 tun a další technické komponenty. České dráhy tak zefektivní údržbu moderních bezbariérových jednotek řady 650 RegioPanter, 844 RegioShark a dalších souprav, které nebude nutné rozpojovat.

Výstavba haly v Plzni je v polovině

Stavba nového opravárenského centra Českých drah v Plzni pokračuje. V těsné blízkosti starší haly cyklických oprav, kde nová hala vyrůstá, stavební firma snesla staré koleje, provedla pyrotechnický průzkum kvůli nevybuchlé munici z 2. světové války, založila stavbu, položila páteřní trasu kanalizace a osadila ocelovou konstrukci včetně vybetonování základových pasů a opěrných zdí. Stavba by měla být hotová na začátku příštího roku. Dopravce reaguje na výraznou modernizaci vozidlového parku v regionu západních Čech a nutnost mít adekvátní správkárenské zázemí – stávající pracoviště již kapacitně a technologicky nevyhovovalo počtu a typu vozidel.
„Hotové jsou i dvě retenční nádrže na dešťovou vodu a dokončujeme opláštění haly, osazení okenních výplní a střešní skladby. Při částečném omezení provozu ve stávající hale demontujeme stávající prosvětlené stěny z polykarbonátu a nahrazujeme je za pevná okna s dostatečnou požární odolností,“ doplnil ředitel OCÚ Západ Vladimír Janoušek. 

Využijí rekuperaci
Po dokončení opláštění a osazení okenních otvorů budou ještě doplněna vjezdová vrata a inženýrské sítě včetně potrubí pro stlačený vzduch. Dále stavbaři nainstalují mostové jeřáby, vybetonují základovou desku a připevní ocelové sloupky, na kterých budou upevněny kolejnice. Chybět nebude ani technologie vzduchotechniky pro přívod čerstvého vzduchu do montážních jam. „Ta využije rekuperaci tepla ze vzduchu odsávaného z prostoru haly. V neposlední řadě osadíme servisní lávky umožňující bezpečný přístup na střechy kolejových vozidel při provádění údržby,“ doplnil Janoušek. Mezi poslední operace patří přesun kovoobráběcích strojů ze stávající soustružny do nových prostor a vybavení dílen novým nábytkem. 
Západočeská metropole se stala významným centrem, kde ČD provozují jednotky RegioShark a RegioPanter. Brzy k nim přibydou další jednotky řady 650 pro linky Klatovy – Beroun a Plzeň – Karlovy Vary. V současné době ČD v Plzni udržují kromě 18 jednotek řady 844 a devíti řady 650 také 73 elektrických a 15 motorových lokomotiv či 180 osobních vozů. 


Novinky po celé zemi
České dráhy chtějí v modernizaci infrastruktury pokračovat i na dalších místech v České republice. Jedná se především o výstavbu hal údržby, myčky nebo sanitární koleje. Chystají se například v Olomouci, Chebu, Táboře a Českých Budějovicích. Na jaře ČD zprovoznily zcela novou halu v Brně Maloměřicích. V případě nových objektů v Chebu a Budějovicích už nechal dopravce vypracovat projektovou dokumentaci. Haly by měly vycházet z konceptu typizace hal pro opravárenství, které mohou mít proměnlivou délku se zachováním základního segmentu 6 m. Sloužit mají k běžné periodické údržbě ucelených jednotek a souprav. V Táboře hodlá dopravce halu prodlužovat a rekonstruovat.


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 4

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika