Železničář / Zpravodajství / Výšková budova nádraží v Pardubicích září novotou
Výšková budova nádraží v Pardubicích září novotou
29.10.2023
Kompletní rekonstrukce výškové části budovy na pardubickém hlavním nádraží je hotová. Interiér i exteriér bývalého hotelu prošel citlivou obnovou a nově slouží jako vzdělávací centrum Správy železnic. V přízemí cestující najdou obnovenou restauraci. Během podzimu se chystá vypsání soutěže na rekonstrukci odbavovací haly i obou křídel nádraží.
![Výšková budova nádraží v Pardubicích září novotou](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/pardubice6.jpg)
Přestavbu nádraží SŽ i kvůli památkové ochraně rozdělila na dvě etapy. První se týkala výškové budovy, ve druhé naváže opravou celé nádražní haly s východním a západním křídlem. Rozsahem se jedná o jednu z nejvýznamnějších rekonstrukcí nádraží ČR. Oblíbené kino Svět, později známější pod jménem Sirius, nyní poslouží jako multifunkční sál. První patro výškové budovy se upravilo pro budoucí instalaci dopravního sálu, v dalších podlažích se nachází školicí místnosti, zázemí a pokoje. V nejvyšších dvou patrech působí zaměstnanci Centra sdílených služeb Správy železnic. Původní stavba z dílny architektů Karla Řepy, Karla Kalvody a Josefa Dandy začala fungovat v květnu 1958 a je památkáři vnímána jako nejkvalitnější funkcionalistické nádraží s hotelem v poválečném Československu. Detaily přestavby se konzultovaly s nedávno zesnulým architektem Miroslavem Řepou, synem Karla Řepy.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »