Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Vylepšili jsme multifunkční vozy pro přepravu invalidů

Vylepšili jsme multifunkční vozy pro přepravu invalidů

1.4.2015 – autor: VÁCLAV RUBEŠ s využitím tiskové zprávy ČD

Všech 64 vozů modernizované řady Bbdgmee236 postupně prochází úpravami, které je učiní ještě přívětivějšímu k cestujícím se sníženou schopností pohybu. Jeden z prvních byl ve středu 1. dubna představen na pražském hlavním nádraží a zástupci Národní rady osob se zdravotním postižením ČR v čele s předsedou Václavem Krásou absolvovali prezentační jízdu, během které si novinky ve voze vyzkoušeli.

Multifunkční vozy pro přepravu imobilních cestujících byly zdokonaleny

Modifikovaných vlastností je několik, zásadní je ale zvětšení vstupních dveří do oddílu pro přepravu vozíčkářů, pozměněný princip pro nakládání cestujících na vozíčku i úprava prostoru toalety ve voze. „Na podnět cestujících se zdravotním postižením jsme po dohodě s Národní radou osob se zdravotním postižením přistoupili k dalšímu vylepšení těchto vozů. Po konzultaci se zákazníky jsme nejen rozšířili vstupní dveře do vyhrazeného oddílu, ale také odstranili dvě sklopné sedačky pro doprovod a zjednodušili ovládání sklopného stolku v tomto oddílu. Další úpravy se týkají doplnění pomocných madel a také tlačítek signalizace SOS pro situace, jako je pád cestujícího z vozíku, což přispěje k vyšší bezpečnosti přepravy,“ popisuje rozsah změn člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán, který stál v lednu roku 2014 za iniciací této akce.

Nakládání bez obav

Další důležitá novinka souvisí se zdvihací plošinou. V původní verzi totiž vozíčkáři na plošinu najížděli rovnoběžně se skříní vozu, prakticky na hraně nástupiště, což nakládání pocitově znepříjemňovalo a při neopatrné manipulaci zvyšovalo riziko přepadnutí vozíku přes hranu nástupiště. Zdvihací plošina je proto po aplikaci úprav vytočena o zhruba 15 stupňů vůči její hraně. Cestující na vozíku tak na ni najíždí šikmo k podélné ose vozu, čímž se eliminuje riziko možného propadu vozíku přes hranu nástupiště.

„Jsem rád, že České dráhy akceptovaly naše připomínky a samy uznaly, že byť vozy v původním provedení splňovaly patřičné normy, praktické zkušenosti tělesně postižených s cestováním po železnici nelze sebelépe míněnými pravidly nahradit,“ vyjádřil spokojenost s výsledkem předseda Národní rady osob se zdravotním postižením Václav Krása. S upravenými vozy řady Bbdgmee236, které národní dopravce postupně přebírá od výrobce, se cestující mohou setkat v dálkových spojích prakticky v celé republice.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.2

Další články této rubriky

Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí

24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »

Vlaky jezdí i mezi školními lavicemiVlaky jezdí i mezi školními lavicemi

23.4.2024 - V několika partnerských středních školách Českých drah se mohou pochlubit funkčními a skvěle vybavenými modelovými kolejišti. Jedním ze zařízení je Střední škola Edvarda Beneše v Břeclavi. »

Chystá se rekonstrukce trati na HavlíčkobrodskuChystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku

19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika