Železničář / Zpravodajství / VUZ testuje osobní vozy pro polskou armádu
VUZ testuje osobní vozy pro polskou armádu
13.5.2022 – autor: PETR SLONEK
Výzkumný Ústav Železniční (VUZ) začal v dubnu s testováním nových osobních vozů, které si u výrobce, společnosti H. Cegielski FPS, objednalo polské ministerstvo obrany. Sloužit mají především k přepravě vojáků. Dva vagony dorazily do ZC VUZ Velim ve středu 13. dubna.
![VUZ testuje osobní vozy pro polskou armádu](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/polske-vagony-ve-vuz_web.jpg)
Vozy podle zástupců dceřiné společnosti Českých drah podstoupí zejména stacionární elektrické zkoušky se zkušební laboratoří. Nyní se nacházejí na zkušebním okruhu v Cerhenicích a musejí být schváleny pro provoz v Polsku, Česku, na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku. Polské ministerstvo si objednalo celkem osm vozů typu 175A3. Ty jsou nyní již všechny vyrobené. Cena jednoho činí téměř 13 milionů zlotých, tedy v přepočtu zhruba 68 milionů korun. Šest z nich je velkoprostorových, dva oddílové a konstruovány jsou na rychlost až 200 km/h. Vagony bude provozovat státní dopravce PKP Intercity, který obdržel první vojenské vozy od výrobce v srpnu 2021. Polské ministerstvo obrany uvedlo, že o ně projevily zájem další země NATO. Výroba vagonů ale trvala déle, než se předpokládalo, a jejich hmotnost je vyšší, než bylo deklarováno při výběrovém řízení.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »