Železničář / Zpravodajství / Vršovické nádraží hostilo Regionální den železnice
Vršovické nádraží hostilo Regionální den železnice
5.7.2024
Nádraží a depo Českých drah v pražských Vršovicích se v sobotu 1. června stalo dějištěm Regionálního dne železnice. Návštěvníci, které neodradil ani hustý a trvalý déšť, si během této velkolepé akce mohli prohlédnout nejnovější vozidla, které České dráhy v následujících měsících nasadí na vybrané tratě v Praze a Středočeském kraji, včetně nejnovější soupravy ComfortJet, dále vršovické depo a opravny vozidel.
![Vršovické nádraží hostilo Regionální den železnice](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/rdz_pr_24-12.jpg)
Připraveny pochopitelně byly i nostalgické jízdy historických vlaků, prohlídky depa a opravny vozidel Českých drah, zábavný program u příležitosti Dne dětí a ve spolupráci s Pražskou inte-grovanou dopravou také jízdy historických tramvají a autobusů. Přístup do depa zajistily zdarma kyvadlové vlaky CityElefant a zvláštní autobusová linka, která do areálu zajížděla z vršovického nádraží. V depu se zájemci mohli také zúčastnit komentované prezentace lokomotiv na točně, prohlédnout si ukázky práce nehodového vlaku či prezentaci vysokorychlostních tratí, případně se svézt po depu motorovým vláčkem či na pákové drezíně. Z Vršovic do Roztok u Prahy a také do Čakovic a zpět vyrazila parní lokomotiva Šlechtična 475.111, respektive Čtyřkolák 434.2186.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »