Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Vodácké závody na Lipně potěšily sportovce i fanoušky

Vodácké závody na Lipně potěšily sportovce i fanoušky

13.9.2012 – autor: MARTIN NAVRÁTIL

Zvláštní kyvadlové vlaky, ale také pojízdný kinosál a zázemí pro informační středisko a konání tiskovek, zajistily České dráhy pro návštěvníky Mistrovství Evropy v raftingu na Lipně. Na místě závodů bylo pořádně mokro – ve Vltavě závodníkům, ale občas i skandujícím fanouškům na pevnině, a to kvůli letním přeháňkám. Na nadšení a radosti ze závodu to ale nic neubralo.

Vodácké závody na Lipně potěšily sportovce i fanoušky

Jižní Čechy se na několik dní staly centrem evropského zájmu. Tedy alespoň v očích sportovní veřejnosti, protože se zde od 29. srpna do 2. září konalo Mistrovství Evropy v raftingu. Nejlepší raftaři z kontinentu se utkali na divokých vodách Čertových proudů na Vltavě. České dráhy jako oficiální dopravce zajišťovaly přepravu závodníků a posílily vlakové spoje v okolí. Kromě toho připravily pro návštěvníky sportovní akce zázemí v podobě Kinematovlaku, Vláčku Hráčku a Konferenčního vozu.

Kyvadlová doprava zdarma

Na základě spolupráce ČD, Jihočeského kraje a Svazu vodáků byly vypraveny zvláštní vlaky, které v době konání ME v raftingu na Vltavě pod Lipenskou přehradou zajišťovaly pro diváky, návštěvníky i účastníky mistrovství bezplatnou přepravu mezi stanicemi Vyšší Brod klášter a Lipno nad Vltavou. Po všechny dny, kdy se mistrovství konalo, pendlovaly mezi 7. a 18. hodinou v hodinovém taktu osobní soupravy s lokomotivami řady 210 mezi stanicemi Vyšší Brod klášter a Lipno nad Vltavou. Na obou koncích soupravy se nacházely služební vozy BDs, dále zde jezdila modernizovaná „patra“ řady Bdmteeo. Ve Vyšším Brodě byly zajištěny přestupy na běžné (již zpoplatněné) vlaky z Rybníka nebo až z Českých Budějovic. Kyvadlové vlaky byly významnou pomocí, protože v okolí místa konání mistrovství bylo výrazně omezeno parkování.

Kyvadlové vlaky, ve kterých byla přeprava zdarma, byly neplánovaně využívány i trochu jinak. Mezi stanicemi Čertova stěna, Loučovice a Lipno nad Vltavou jimi totiž – mimo vlastní mistrovství – jezdili kajakáři z celé republiky i se svými sportovními plavidly. „Jé, tady je vody, jako kdyby tu jeli hastrmani!“ komentovala malá cestující několikamilimetrovou vrstvu vody na podlaze „patra“ a také nacucané sedáky. Nebylo divu, protože textilní potahy nasávaly vodu z promočených vodáků a prostor v uličce a na představcích zabíraly i ve více vrstvách lodě, z nichž také občas ukáplo. Milovníci divoké vody si ovšem přepravu pochvalovali.

Pohádky pro děti, sestřihy ze závodů pro dospělé

V Lipně lákal děti Vláček Hráček a hlavně Kinematovlak, ve kterém se denně do 15 hodin promítaly filmy pro děti. Odpoledne pak „pod taktovkou“ společnosti Boatpark, Svazu vodáků České republiky a Hiko Devils Extreme Race běžely krátké filmy a dokumenty s vodáckou a expediční tematikou, které od čtvrtka začínaly vždy sestřihem z předchozího dne závodů. Azylem pro informační centrum ME v raftingu a Českých drah se stal Konferenční vůz, kde proběhly i tiskové konference. Především během pátečního a sobotního propršeného dne byl vůz Českých drah jediným místem v areálu závodů, kde se dalo ohřát pod pevnou střechou a vypít pravé espreso nebo čaj podávané stevardkou JLV. Michal Cuc, člen posádky Hanace rafters a úspěšného českého týmu 1, který se sem přišel ukrýt před deštěm, si zázemí moc chválil. Mimochodem, Češi i Češky bodovali, včetně nedělní královské disciplíny – sjezdu, který se jel celými Čertovými proudy skoro 50 minut, od startu u paty hráze až na Čertovu stěnu. A díky maximální péči zástupců Českých drah, především zaměstnanců českobudějovických KCOD a RCVD, přes nemalé obtíže také železnice získala pomyslné kladné body v očích veřejnosti.

Autobusy v režii drah

Náročnou přepravu konvoje z místa závodu uskutečnila v pondělí 3. září společnost ČD Cargo, provozní jednotka České Budějovice, za účasti zaměstnanců SŽDC, oblastního ředitelství Plzeň. Z Loučovic do dopravny Lipno nad Vltavou souprava dorazila sunutím. A ještě jedna zajímavost. České dráhy se chopily i organizace autobusové dopravy pro přepravu závodníků mezi místem dojezdu u Vyššího Brodu a startem trasy pod lipenskou přehradní hrází. Na přání Svazu vodáků zajistily i historický vodácký autobus, který podle potřeby přepravoval návštěvníky od velkokapacitního parkoviště u lyžařského areálu Lipno k dějišti závodů. ČD tak prokázaly schopnost zhostit se role komplexního dopravce na akci mezinárodního významu.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí

24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »

Vlaky jezdí i mezi školními lavicemiVlaky jezdí i mezi školními lavicemi

23.4.2024 - V několika partnerských středních školách Českých drah se mohou pochlubit funkčními a skvěle vybavenými modelovými kolejišti. Jedním ze zařízení je Střední škola Edvarda Beneše v Břeclavi. »

Chystá se rekonstrukce trati na HavlíčkobrodskuChystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku

19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika