Železničář / Zpravodajství / Vlaky jezdí po přeložce mezi Soběslaví a Doubím
Vlaky jezdí po přeložce mezi Soběslaví a Doubím
9.10.2022 – autor: PETR SLONEK
Na novou přeložku trati mezi Soběslaví a Doubím u Tábora vyrazily v neděli 11. září první vlaky. Skončila tak modernizace předposledního úseku železničního koridoru z Prahy do Českých Budějovic. Plnohodnotný dvoukolejný provoz se spustí v polovině prosince.
![Vlaky jezdí po přeložce mezi Soběslaví a Doubím](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/prelozka-doubi.jpg)
Úprava bezmála devět kilometrů dlouhého úseku nové tratě České Budějovice – Praha trvala tři roky a stála 4,8 miliardy korun. Jde o další část modernizace železnice mezi oběma městy, kde by se od prosince cesta mezi těmito městy měla zkrátit ze současných 122 na 100 minut. Cílem projektu bylo nahrazení kapacitně a stavebně nevyhovující jednokolejné trati novou dvoukolejnou přeložkou, vedenou částečně v souběhu s dálnicí D3. Díky tomu se výrazně zvýší bezpečnost dopravy, její plynulost i kapacita dráhy. Mezi nejvýznamnější objekty stavby patří Zvěrotický tunel dlouhý 370 metrů, estakáda přes údolí Černovického potoka s délkou 832 metrů, estakáda přes Kamenný rybník s délkou 263 metrů a přeložka silnice II/135. V rámci stavby byla zřízena nová zastávka Myslkovice. Naopak vlaky opustily stanici Roudná.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »