Železničář / Zpravodajství / Vlaky jezdí po přeložce mezi Soběslaví a Doubím
Vlaky jezdí po přeložce mezi Soběslaví a Doubím
9.10.2022 – autor: PETR SLONEK
Na novou přeložku trati mezi Soběslaví a Doubím u Tábora vyrazily v neděli 11. září první vlaky. Skončila tak modernizace předposledního úseku železničního koridoru z Prahy do Českých Budějovic. Plnohodnotný dvoukolejný provoz se spustí v polovině prosince.

Úprava bezmála devět kilometrů dlouhého úseku nové tratě České Budějovice – Praha trvala tři roky a stála 4,8 miliardy korun. Jde o další část modernizace železnice mezi oběma městy, kde by se od prosince cesta mezi těmito městy měla zkrátit ze současných 122 na 100 minut. Cílem projektu bylo nahrazení kapacitně a stavebně nevyhovující jednokolejné trati novou dvoukolejnou přeložkou, vedenou částečně v souběhu s dálnicí D3. Díky tomu se výrazně zvýší bezpečnost dopravy, její plynulost i kapacita dráhy. Mezi nejvýznamnější objekty stavby patří Zvěrotický tunel dlouhý 370 metrů, estakáda přes údolí Černovického potoka s délkou 832 metrů, estakáda přes Kamenný rybník s délkou 263 metrů a přeložka silnice II/135. V rámci stavby byla zřízena nová zastávka Myslkovice. Naopak vlaky opustily stanici Roudná.
Další články této rubriky
Klub dopravní historie oslavil 20. výročí
28.5.2023 - Už 20 let činnosti si na konci března připomněli stávající i bývalí členové Klubu dopravní historie (KDH) při Domě dětí a mládeže v Praze 5. Slavnostní výroční schůzka se uskutečnila v secesním historickém salonku Českých… »
Vlak Lemkin připomněl genocidu
27.5.2023 - České dráhy společně s Centrem studií genocid Terezín a dceřinou společností ČD Cargo zahájily na konci dubna na pražském Masarykově nádraží projekt Vlak Lemkin. Ten byl vypraven u příležitosti 75. výročí přijetí Úmluvy o… »
ČD předvedly zázemí odstavného nádraží v Praze
25.5.2023 - Dvě hodiny poutavého výkladu představily zástupcům médií fungování střediska údržby v pražské Michli, které spadá pod Oblastní centrum údržby Střed Českých drah. Cílem bylo zejména seznámit novináře s úskalími údržby… »