Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Vlakové čety využívají nové zázemí

Vlakové čety využívají nové zázemí

5.6.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Středisko vlakových čet Českých drah v Českých Velenicích má zcela jinou podobu. Zamířilo totiž do nového objektu z již nevyhovujících prostor v nedaleké výpravní budově. O pohodlnější bydlení se přitom postarali sami zaměstnanci. Národní dopravce za nové zázemí zaplatil zhruba jeden milion korun.

Vlakové čety využívají nové zázemí

Vlakové čety národního dopravce si mohou v Českých Velenicích užívat nového zázemí, které si zároveň vlastnoručně vytvořily přesně podle svých potřeb. Rekonstrukce přízemí budovy ČD, kde středisko vlakových čet nově sídlí, vyšla České dráhy na zhruba milion korun. Většina finančních prostředků pochází z kasy centrálního fondu BOZP. Nové je prakticky vše včetně oken a vybavení. Zaměstnanci se do nových prostor v budově, jež patří Českým drahám, přestěhovali na začátku roku z nedaleké výpravní budovy. Dříve byla v těchto prostorech celnice nebo cizinecká policie. 

„Nová je denní místnost s pohodlnými křesly, televizí i připojení pomocí technologie wi-fi, kuchyně včetně moderní linky, okna, oddělené ložnice, toalety, sprchy a šatny či rozvody inženýrských sítí včetně plynového vytápění,“ vyjmenoval Pavel Cmunt, vlakvedoucí a zároveň pracovník, který se spolu s dalšími zaměstnanci zasloužil o kvalitní zabydlení. „Oslovil jsem všechny kolegy. Řekli jsme si, kde co bude, kam si co dáme a společně s dalšími spolupracovníky se nám to nakonec povedlo,“ řekl s úsměvem Cmunt.

„Podmínky ve výpravní budově nesplňovaly parametry a požadavky na pracovní prostředí 21. století,“ vysvětlil smysl celé akce Jaromír Půta, českobudějovický manažer Zákaznického personálu ČD. České dráhy díky tomu ušetřily na nájmu v budově, která patří SŽDC. „Raději jsme efektivně využili naše prostory,“ uvedl Půta. Spokojení jsou i zástupci čet. „V porovnání s bývalým střediskem je to obrovský posun. Jsme tady moc spokojení,“ doplnil Cmunt.

Za pár měsíců hotovo

Stavbu národní dopravce firmě předal loni v září, na začátku letošního roku už bylo vše hotové. Regionální správa majetku ČD (RSM), která měla celou investiční akci na starosti, vybrala firmu. Ta kromě opravy přízemí kompletně rekonstruovala i střechu. „Počítáme s tím, že Regionální správa majetku nechá opravit také fasádu,“ zdůraznil Půta.

Další podobně velkou akci budějovický ZAP plánuje ve stanici Klatovy na přelomu letošního a nadcházejícího roku. „Letos doděláme jen klimatizace v osobních pokladnách v Táboře, Domažlicích nebo Rokycanech a drobné opravy sociálních zázemí v Českých Budějovicích a Plzni,“ doplnil. Útulek v Českých Velenicích využívá celkem patnáct lidí. Z Velenic vyráží vlaky do Českých Budějovic, Veselí nad Lužnicí a nedalekého rakouského Gmündu.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 5

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika