Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Verdikt o mostu pod Vyšehradem padne do konce roku

Verdikt o mostu pod Vyšehradem padne do konce roku

17.3.2023

Rozhodnutí o budoucnosti železničního mostu přes Vltavu mezi pražským Podskalím a Smíchovem by podle ministra dopravy Martina Kupky mělo padnout do konce roku. Most je dlouhodobě ve špatném stavu.

Verdikt o mostu pod Vyšehradem padne do konce roku

Správa železnic nedávno představila projekt, podle něhož má z mostu zůstat zachována jen spodní část s pilíři a nynější nýtovanou konstrukci má nahradit nová. Proti těmto plánům se postavila část veřejnosti i odborníků, vznikla petice na záchranu mostu, kterou podepsalo už na 11 000 lidí. S postupem SŽ nesouhlasí ani Praha 5. Prezident Českého národního komitétu ICOMOS Václav Girsa zaslal Kupkovi otevřený dopis, v němž uvedl, že zbourat most pod Vyšehradem a nahradit ho jiným je z pohledu památkové péče neakceptovatelné. Kupka řekl, že je nutné posoudit, jaké jsou možnosti obnovy památkově chráněné stavby. Kvůli posouzení jejího stavu a budoucnosti vzniklo i technické kolokvium tvořené odborníky z oboru. Ti hodnotili možnosti řešení špatného stavu mostu. Závěry předají ministrovi dopravy.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika