Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Vectron: nový plnokrevník ve stáji Českých drah

Vectron: nový plnokrevník ve stáji Českých drah

3.11.2017 – autor: REDAKCE

V čele spojů EuroCity směřujících z Prahy do Německa se v nejbližších dnech objeví nové přírůstky vozidlového parku národního dopravce. Deset lokomotiv Siemens Vectron si České dráhy pronajaly především pro tyto prestižní spoje. Třísystémové lokomotivy s výkonem 6 400 kW se svého úkolu ujmou již od nového jízdního řádu.

Vectron: nový plnokrevník ve stáji Českých drah

České dráhy usilovaly o pořízení lokomotiv, se kterými by mohly dopravovat spoje na lince do Německa, delší dobu. V tendru na desetiletý pronájem uspěla společnost EuropeanLocomotive Leasing (ELL). Prvních osm Vectronů do republiky dorazí v listopadu 2017, další dva o měsíc později. Stroje budou primárně nasazeny na vlaky EuroCityz Prahy do Berlína a do Hamburku či Kielu, jeden se bude pravidelně objevovat na rychlících z Prahy do Chebu v úseku Praha – Ústí nad Labem.

S nasazením nových strojů pak dojde postupně v průběhu roku 2018 k ukončení přepřahání lokomotiv v Drážďanech. K tomu dochází kvůli tomu, že stávající lokomotivy Českých drah, které dopravují spoje z Prahy do Berlína a na sever Německa (řada 371, výroba 1991-1992) neumožňují dopravu vlaků rychlostí vyšší než 160 km/h. Na trati z Drážďan do Berlína vlaky však dosahují rychlosti 200 km/h.

Strojvedoucí se školí od června

Součástí zakázky je i kompletní údržba v průběhu plnění smlouvy a zaškolení strojvedoucích.To začalo už v červnu, kdy se „výuková“lokomotiva objevila na rychlících v labském a vltavském údolí.S novinkou se během léta seznámilo přes 50 strojvedoucích.

Oproti lokomotivám řady 371, které dopravu vlaků EuroCity na zmiňované lince zajišťují téměř 20 let, jde o výrazný výkonový a kvalitativní skok. Vectrony budou dodány v konfiguraci, na které se dohodly ČD s německými partnery. Kromě požadavku na rychlost 200 km/h budou vybaveny evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS a dále národním německým zabezpečovacím systémem LZB a PZB. Třísystémovost znamená, že lokomotivy budou schopny provozu na třech nejdůležitějších evropských napájecích systémech. Stejnosměrném 3 kV (severní část ČR), střídavém 25 kV 50 Hz(jižní část ČR) a střídavém 15 kV 16,7 Hz (Německo). V jejich výbavě nebudou chybět ani komunikační systémy GSM-R a TRS.

Výjimečný stroj – neotřelý design

Lokomotivy Siemens Vectronnejsou ve Skupině ČD úplně neznámé. Pětici už vlastní dceřiná společnost ČD Cargo, která bude svou flotilu rozšiřovat o další tři. Nákladní dopravce tyto stroje nasazuje například na vlaky do Rostocku, Koperu nebo Bratislavy. Cestující nové lokomotivy poznají i podle specifického designu, který byl vytvořen speciálně pro tyto stroje. Jeho motivem je propojení významných evropských metropolí, ve kterém hraje železnice klíčovou roli. 


Průměrné hodnocení (18 hlasů): 4.39

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika